זוכי פרס סוקולוב: יואל מרקוס, רונן ברגמן, איתי אנגל ונדב איל

הפרס ניתן ע"י עיריית ת"א כדי "לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם" ■ מרקוס בן ה-85 שפרש לאחרונה מעיתון "הארץ" יזכה בפרס על מפעל חיים

 

נדב איל / צילום: שלומי יוסף
נדב איל / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל-אביב הכריזה על הזוכים בפרס על שם נחום סוקולוב לעיתונות המודפסת והאלקטרונית. בפרס לעיתונות המודפסת זכו יואל מרקוס מ"הארץ" (פרס מפעל חיים) ורונן ברגמן מ"ידיעות אחרונות". בפרס לעיתונות האלקטרונית זכו איתי אנגל ("עובדה", קשת) ונדב איל (חדשות 10).

מרקוס בן ה-85 פרש לאחרונה מכתיבה ב"הארץ" ובוועדה מגדירים אותו כאחד "מגדולי הפובליציסטים בעיתונות העברית לדורותיה, שהצליח במהלך עשרות שנות עבודה, בעיקר בעיתון 'הארץ', לבסס רקורד של כתיבה דעתנית, משפיעה, עצמאית ואמיצה, תוך שהוא כובש לעצמו גישה חסרת תקדים למקבלי ההחלטות, אבל מצליח בו בזמן לשמור על מרחק עיתונאי ראוי".

רונן ברגמן זכה בפרס על "שורה של חשיפות עיתונאיות חשובות ואמיצות החל מהנעשה במכון הפתולוגי ועד לראיון הבלעדי עם תת אלוף (מיל) יצחק יעקב ז"ל דרך שערוריית החיסונים המסוכנים נגד אבעבועות שחורות, חשיפת קלטות הקשר של מלחמת יום הכיפורים והשיחות האחרונות עם ראש המוסד לשעבר מאיר דגן".

חברי ועדת השופטים בפרס לעיתונות הכתובה הם: אילנה דיין (יו"ר) שאול אמסטרדמסקי, פרופ' אמל ג'מאל, ירון דקל וד"ר אורן מאיירס.

איתי אנגל, שזכה כאמור בפרס לעיתונות האלקטרונית יחד עם נדב איל, זכה בפרס "על הצטיינות בעבודה עיתונאית והטבעת חותם על התקשורת האלקטרונית, על ההנגשה לצופה הישראלי של אזורי לחימה וסכסוכים בוערים ומרוחקים תוך מידה לא מבוטלת של סיכון אישי. בכשלושים שנות עבודה היטיב איתי אנגל להבליט את הפן האנושי של מלחמות, קורבנות וסבל", כותבת הוועדה.

על איל כותבים חברי הוועדה כי הפרס ניתן לו "על הישגים בולטים בתחום כתבות העומק בתקשורת האלקטרונית. על סדרת כתבות בולטות בשנתיים האחרונות בנושאים הקשורים בהשפעות הגלובליזציה, וביניהן סדרת הכתבות אודות גל הפליטים באירופה במסגרתן גם ליווה משפחות סוריות לאורך מסען. במסגרת כתבות אלה חידש איל את אופן סיקור חדשות החוץ בכך שיצא מהאולפן לשטח".

חברי ועדת השופטים בפרס זה מנו את פרופ' מרדכי קרמניצר (יו"ר), פרופ' חיה בר-יצחק, פרופ' מירי גור-אריה, עמוס הראל וענת טלשיר.

כל אחד מהזוכים יקבל מעיריית תל אביב 18 אלף שקל, בטקס חגיגי שיערך בדצמבר 2017, במעמד ראש עיריית תלֿ אביב, רון חולדאי, ובהשתתפות חבר השופטים, וזוכי הפרס בשנים קודמות. בעירייה מציינים כי הפרס ניתן "כדי לעודד עיתונאים שהצטיינו בעבודתם העיתונאית והטביעו את חותמם".