שילוח: "שווה להמתין לגרסת אלוביץ' - הרבה ספינים יתפוגגו"

קול ראשון שמצדד בשאול אלוביץ' - יו"ר מקאן אריקסון בישראל אילן שילוח, שמטפל בתקציב הפרסום של yes ■ אלוביץ' נחקר אתמול שעות ארוכות ברשות ני"ע

אילן שילוח / צילום: תמר מצפי
אילן שילוח / צילום: תמר מצפי

בתוך אפס התבטאויות בתקשורת לפרשת החקירות בבזק ו-yes, נשמע הבוקר (ב') לראשונה קול מצדד בבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ'. "שווה להמתין לגרסת אלוביץ' ולא להיות ניזונים רק מגרסת הרשות. מניח שהרבה ספינים יתפוגגו"- כך מצייץ הבוקר אילן שילוח, מבעלי חברת מטומי שגם חובש את כובע יו"ר קבוצת מקאן אריקסון בישראל, שמטפל בתקציב הפרסום של yes שבכיריה ובעליה נמצאים כעת בעיצומה של הרשות לניירות ערך.

שילוח משתף בציוץ כתבה של עמית סגל בחדשות 2 על קשרי נתניהו-אלוביץ', שכותרתה "מה המבקר מצא"? אין הוכחות להטבות של נתניהו לאלוביץ'. עד עתה נשמעה רק גרסתה של הרשות לניירות ערך.

למרות ההד התקשורתי שמקבלות חקירות הבכירים בבזק וב-yes, לרבות החקירות של שאול אלוביץ' עצמו, לא התבטא עד עתה איש בפומבי באופן שניתן לפרש כמצדד באלוביץ' אפילו באופן מינורי. קל לתלות את ההתבטאות של שילוח בעובדה שתקציב yes מטופל בקבוצת פרסום שהוא מכהן כמנהל הבכיר ביותר שלה אך נראה שלפחות במקרה הזה הסיבה עמוקה יותר מאינטרס כלכלי גרידא. לשילוח היכרות עמוקה וארוכת שנים ואישית עם אלוביץ' ובני משפחתו שעם חלקם היא חורגת מקשר עסקי גרידא.

יוזכר גם, כי מבחינת תקציבי פרסום yes הוא רק חלק מכלל תקציבי הפרסום שמחזיקה הקבוצה בבעלות אלוביץ'. תקציב משמעותי נוסף הוא תקציב הפרסום של בזק על כל שלוחותיה בו מטפל משרד הפרסום אדלר חומסקי. מקאן מטפלים ב-yes מזה שנים ארוכות וחתומים על כל המהלכים הפרסומיים המשמעותיים שעשתה החברה. לפני שבועות מספר התווסף למערך הפרסום של הקבוצה משרד הפרסום LEAD שאמור לטפל במיזם הטלוויזיה האינטרנטית החדש של yes.