השיטה שמחוללת מהפכה בתדמית ישראל בעולם

תיירות הוא משאב כלכלי, תרבותי וחברתי ראשון במעלה ובוודאי למדינה כמו ישראל ■ כך עובדת השיטה האפקטיבית ביותר היום לשיווק מדינת ישראל בעולם

צ'ק אין, קמפיין משרד התיירות, שיר אלמליח / צילום: מתוך הוידאו משרד התיירות
צ'ק אין, קמפיין משרד התיירות, שיר אלמליח / צילום: מתוך הוידאו משרד התיירות

אין חולק על כך שתיירות היא משאב כלכלי תרבותי וחברתי ראשון במעלה, ובוודאי למדינה כמו ישראל, שהיא, בואו נודה על האמת, שנויה במחלוקת - לפחות מבחינת התדמית שיש לנו בעולם.

אבל, כך מסתבר, את התדמית הזו אפשר לשנות. לא אחת כשתיירים, עסקיים או לא מגיעים למחוזותינו, הם מתרשמים עד מאוד ממה שיש לישראל להציע לתייר, המכלול החוויתי שלהם עולה על הצפיות, והאימפקט המתקבל לאור שיתוף החוויה שלהם עם מכריהם הוא יקר-המציאות.

האימפקט של מובילי דעת קהל שלהם מאות אלפי עוקבים ויותר מזה המשתפים בחוויה שלהם כתייר ובכלל, הוא עצום בהיבט השיווקי. משרד התיירות פועל בזווית כשהוא מביא ארצה בלוגרים ומובילי דעת קהל, אבל יש גופים נוספים שאכפת להם.

נקודת המוצא של הארגון וייב ישראל, הפועל ללא מטרת רווח, היא שבכדי לחזק את המותג ישראל ולייצר שיח שונה מהזווית שלרוב מסוקרת, פוליטית ובטחונית - יש להביא ארצה דמויות מפתח מעולמות שונים ולהציג להם את הפנים האחרות שלנו. מי שעומדת מאחורי המיזם הזה היא ג'ואנה לנדאו, מייסדת ומנכ"לית Vibe Israel.