אפ"י: שופרסל (גיתם ואדלר) זכו בפלטיניום; יוניליוור וגרייט - בגרנד

המשרד הבולט בתחרות האפ"י השנה הוא אדלר-חומסקי עם 11 מדליות – רבות מהן זהב

הרבה מאוד דברים נאמרו השנה על החדירה של הדיגיטל לעולם השיווק, ולכן אולי זה רק מתבקש שבגרנד אפי בתחרות ה-Effie Awards יזכה השנה מפרסם שביצע מהלך דיגיטלי ומשרד פרסום שההתמחות שלו היא דיגיטל. ואכן, בגרנד אפי זוכים השנה חברת יוניליוור עם משרד הפרסום גרייט דיגיטל עבור המהלך לקליק, "כשזה טעים, זה טעים".

גרייט הוא כמעט משרד הדיגיטל היחיד הזוכה השנה בתחרות, ופרט להישג המכובד בגרנד אפי, הוא קוטף גם מדליית זהב אחת עבור עבודה למותג קליק.

שופרסל ומשרדי הפרסום גיתם ואדלר-חומסקי זוכים באפי פלטיניום זהב עבור מהלך החדרת המותג הפרטי של שופרסל. תקציב הפרסום של שופרסל מתחלק בין גיתם לאדלר-חומסקי, כשגיתם הוא האמון על הטיפול במותג הפרטי. ובכל זאת, בשופרסל בחרו להגיש את העבודה עם שני המשרדים, ונציגי שני המשרדים אף הופיעו בפרזנטציות שקדמו לשיפוט, כך שהזכייה היא משותפת.

ככלל, רוב הזוכים במדליות הם משרדי פרסום גדולים, וגם מהם לא רבים זוכים הערב בעונג. המשרד הבולט ביותר בתחרות הוא אדלר-חומסקי, שמביא גם כמות מרשימה של מדליות אבל לא פחות חשוב - גם מדליות איכותיות. אדלר-חומסקי הוא המשרד עם הכי הרבה מדליות זהב: 7 מדליות זהב ללקוחות כמו בזק, הפינקס, מחסני חשמל ועוד. אלה מתווספים לשתי מדליות פלטיניום ארד לבנק הפועלים, בנוסף למדליה שהוא חולק עם גיתם (עבור שופרסל) ולשתי מדליות כסף.

אם מחברים את שתי הזרועות של מקאן כקבוצה, כמות הזכיות שלה קרובה מאוד לשל אדלר. אך מתוך 12 מדליות של הקבוצה, 3 מדליות (שתי מדליות ארד ומדליית זהב עבור מהלך לרקיט בנקיזר) הן זכיות של מקאן וואלי. למשרד התל-אביבי נרשמו 9 מדליות, מתוכן מדליית זהב אחת עבור העבודה לטורנדו ו-7 מדליות כסף לעבודות של דומינו'ס, yes, עמותת שורשים, האגי'ס, יוניליוור, לאומי קארד ויקב טפרברג. במדליית ארד אחת זכה המשרד עבור עבודה לחוגלה.

באומן-בר-ריבנאי זכה באפי פלטיניום ארד עבור עבודה לביטוח ישיר, במדליית זהב עבור עבודה לסופר-פארם ובמדליית כסף עבור עבודה לישראכרט.

יהושע TBWA זכה במדליית פלטיניום כסף עבור עבודה למילקו של החברה המרכזית ובשתי מדליות זהב עבור עבודות למכבי ולאסותא.

גיתם זכה כאמור יחד עם אדלר-חומסקי בפלטיניום זהב עבור עבודה לשופרסל ובנוסף במדליית זהב אחת עבור עבודה לעמותת עלם ובמדליית כסף אחת עבור עבודה לאלדר השקעות.

ראובני-פרידן זכו במדליית זהב עבור עבודה לויסוצקי וב-3 מדליות ארד עבור עבודות להוט ולמזרחי-טפחות. 

אפק טריו זכו במדליות כסף וארד. מנצ' זכו במדליית זהב עבור עבודה לסקודה. גרי אינטראקטיב מקבוצת אדלר-חומסקי זכו במדליית זהב עבור מהלך הסייבר וול של בזק. משרד לעומק התודעה זכה במדליית ארד עבור המהלך של וואווי.