אקזיט הגיימינג השוודי של פיני זהבי ואלי עזור

Aspire Global השלימה היום הנפקה והצעת מכר בהיקף של כ-40 מיליון דולר בבורסה השוודית First North ■ עזור וזהבי ירוויחו כ-9 מיליון דולר כל אחד

במקביל להתעוררות בשוק ההנפקות הראשוניות בתל אביב, נראה כי כמעט מדי חודש מצטרפת חברה ישראלית למסחר באחת הבורסות בחו"ל, והגיוון גדל והולך. בעוד שלפני כמה שנים חלק נכבד של החברות בחרו בנאסד"ק ובלונדון כיעדים מועדפים, כיום גם בורסות נוספות מעבר לים מחזרות אחרי החברות המקומיות ומצליחות למשוך אותן אליהן.

המצטרפת החדשה למועדון החברות הציבוריות הנסחרות בעולם היא חברת הגיימינג Aspire Global, שהשלימה היום הנפקה בשבדיה. הבורסה שבה הונפקה אספייר היא First North - בורסת המשנה של הבורסות הסקנדינביות, הנמצאות בבעלות של בורסת נאסד"ק, ומיועדת לחברות צמיחה.

אספייר ובעליה מכרו מניות ב-38.8 מיליון דולר לפי שווי של 155 מיליון דולר. מחיר המניה בהנפקה נקבע על 30 קרונות שבדיות (כ-3.55 דולרים). אספייר עצמה הנפיקה כ-2.1 מיליון מניות חדשות, כך שהיא גייסה כ-7.5 מיליון דולר, ולצדה מכרו בעלי המניות שלה כ-8.9 מיליון מניות קיימות (בהיקף של כ-31.4 מיליון דולר).

הכסף שגייסה החברה ישמש בעיקר למימון רכישות והשקעות לצורך הרחבת צבר המוצרים שלה, התרחבות לשווקים נוספים והמשך השקעות בפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה.

פתרונות להימורים ומשחקים מקוונים

אספייר מגדירה את עצמה כספקית מובילה של פתרונות igaming - הימורים ומשחקים און-ליין. החברה מספקת מערכות ושירותים עבור מפעילי אתרי הימורים באינטרנט.

אספייר הוקמה ב-2005, ומטה החברה נמצא במלטה. עובדיה מועסקים במלטה ובישראל. מנכ"ל החברה הוא צחי מימון, שלפי אתר החברה, מחזיק באופציות לכ-800 אלף מניות אספייר (בשווי נוכחי של 2.8 מיליון דולר).

אספייר רשמה ב-2016 הכנסות של 60 מיליון אירו - עלייה של 5% לעומת 2015. הרווח הנקי שלה דווקא ירד בשנה שעברה ב-14.4% ל-11.6 מיליון אירו. ברבעון הראשון של 2017 הכנסותיה הסתכמו ב-17.1 מיליון אירו, והרווח הנקי ב-3.4 מיליון אירו. בסוף הרבעון היו לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 8.3 מיליון אירו.

לפני ההנפקה, בעלי המניות העיקריים בחברה כללו את ברק מטלון, סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי, ובעלי החזקות המדיה אלי עזור (עזור וזהבי מחזיקים במשותף גם בחברת צ'רלטון, המשדרת ארבעה ערוצי ספורט בתשלום בישראל) ואהרון ארן.

התשקיף שהוגש מצביע על כך שמטלון מוכר בהנפקה (בהנחה של מימוש האופציה למכירת מניות נוספות במקרה של ביקושי יתר) בשווי כולל של 14 מיליון דולר; עזור וזהבי מוכרים כל אחד מניות בשווי של 8.9 מיליון דולר; וארן מוכר מניות בסך כ-3.5 מיליון דולר. לאחר ההנפקה יחזיק מטלון ב-27% ממניות החברה, ואילו עזור וזהבי יחזיקו ב-17% כל אחד וארן יחזיק ב-7%.

לפי הודעת הנאסד"ק, בהנפקה נרשמו ביקושי יתר, ולאחר ההנפקה בעלי המניות הגדולים בחברה כוללים את הגופים השבדיים Swedbank Robur Fonder, RAM ONE, Handelsbanken Fonder, ו-SEB Fonder.

"אנחנו שמחים מאוד על העניין הרב של הציבור ומשקיעים מוסדיים בחברת אספייר גלובל", מסר היום המנכ"ל מימון. "הביקושים החזקים להנפקה מאשרים את האמון הרב באסטרטגיה, החוזק של ההיצע הייחודי ופוטנציאל השוק הגבוה של הפלטפורמה שלנו. המסחר ב-First North הוא צעד חשוב בהמשך המסע של אספייר גלובל, ואנחנו מצפים להמשיך ולפתח את העסק".

הבורסה השבדית מושכת חברות

לפי נתוני נאסד"ק, ב-First North נסחרות 281 חברות, וב-2016 הבורסה השבדית משכה את מספר ההנפקות הגדול ביותר מכל בורסות אירופה, כש-80 חברות ביצעו בה הנפקות ראשוניות. במחצית הראשונה של 2017 בוצעו בבורסה 45 הנפקות ראשוניות.

"אספייר גלובל מביאה לבורסות הסקנדיביות של נאסד"ק את בשורת החדשנות הישראלית", אמר אסף חומצאני, מנהל פעילות ההנפקות של נאסד"ק באירופה והמזרח התיכון. "אנו מזהים עניין רב מצד משקיעים מכל העולם בחברות ישראליות. היותו של השוק הסקנדינבי מבוסס במידה רבה, בשונה משווקים אחרים באירופה, על הבנה של השוק, מצד אחד, ועל מוכנות לנטילת סיכון ואחריות אישית מצד משקיעים פרטיים על ניהול השקעותיהם, מצד שני - מייצרת עבור חברות רבות הזדמנות חשיפה לשוק נזיל, גדול ומגוון, וממצבת את השוק כמתאים לפרופיל השקעה בחברות ישראליות. התכונות הייחודיות האלה הופכות את נאסד"ק שטוקהולם לאפשרות ממשית וריאלית עבור חברות ישראליות שמחפשות לגייס הון באמצעות חשיפה בינלאומית".

אספייר גלובל

עיסוק: מספקת מערכות ושירותים עבור מפעילי אתרי הימורים באינטרנט

שנת הקמה: 2005

מנכ"ל: צחי מימון

שווי חברה: 155 מיליון דולר

הכנסות רבעון 1/2017: 17.1 מיליון אירו

רווח נקי רבעון 1/2017: 3.4 מיליון אירו

בעלי מניות עיקריים: ברק מטלון, פיני זהבי, אלי עזור ואהרון ארן