"הצרכן משמש מנוע חזק מאד וגורם לחברות להשתנות"

גיורא בר-דעה, המשנה למנכ"ל שטראוס, בוועידת MAD 2017 של "גלובס": "השינוי המהותי בשטראוס עוד לא קרה, הוא יגיע מכמה מקומות - הצרכן משתנה במהות, הרגלי אכילה משתנים"

גיורא בר דעה / צילום מסך
גיורא בר דעה / צילום מסך

"יש תעשיות שלמות שעברו בשנים האחרונות טרנספורמציה, חלקן התפרקו וחלקן נעלמו. גם הצרכן היום משמש היום מנוע חזק מאד וגורם לחברות להשתנות. והשינוי מבחינתנו יכול לבוא בגלל שינוי של טכנולוגיה או בגלל דרישה של צרכנים - כמו למכונת אספרסו בבית. ואלה דברים ששינו את חיינו. ואנו שואלים מה איתנו, מה קורה עם תעשייה מסורתית ושמרנית יחסית שנוגעת מדי יום במיליארדי אנשים, ואיך זה ישפיע עלינו?" - כך אמר היום (ד') גיורא בר-דעה, המשנה למנכ"ל שטראוס, בוועידת MAD 2017 של "גלובס" שמתקיימת בתל-אביב. 

בר-דעה תהה, "איך חברה ותיקה וגלובלית עם יתרונות תחרותיים עושה התאמה לתחרות החדשה? אז נכון, יש בתעשייה נגיעות כאלה ושונות של שינוי. אבל השינוי המהותי בשטראוס עוד לא קרה. השינוי יגיע מכמה מקומות - הצרכן משתנה במהות, רואים איך הוא מכין את האוכל ואיך המזון מגיע אליו ומה הוא אוכל. אם לפני כמה שנים הוא אסף את האינפורמציה מהטלוויזיה, היום הוא אוסף בדרך אחרת: את הבאז הוא מקבל ממקומות אחרים - מה החברה אומרת ומה היה בפייסבוק ומי קיבל ציון גבוה יותר בדירוג כזה או אחר".

"ואיך המזון מגיע אליו?", הוא הוסיף. "הרגלי אכילה משתנים. אנשים אוכלים 5-6 ארוחות ביום קטנות. ומעדיפים אוכל בריא, וזה קשור לאינפומציה, לממשלות ולבריאות הציבור. וממשלות מבינות את הסיכון באוכל לא בריא. טבעונות זו דת, זה לא הרגלי אכילה. וזה משפיע מאד על התעשייה שלנו. 

"יש לנו חממה עם רשות החדשנות במשרד המדען הראשי - לפיתוח מוצרים עתידיים, כי נאלץ או נרצה להיות במקום אחר בעוד כמה שנים, כמו מזון בלי סוכר, מזון מהצומח, ונתאים את קו המוצרים שלנו לדרישות החדשות של הצרכן", אמר.

לדבריו, "רוב החדשנות הזאת לא תבוא מפעולה קצרה ומיידית של רכש טכנולוגיה או חבירה לשותף או לקנות מותג או חברה, אלא משתפ"ים עם לקוחות וסטארט-אפים, ולשם כך פיתחנו חממת חדשנות ופרויקטים נוספים שמאפשרת לנו לאסוף אלינו את הגורמים בסביבה ולא הגורמים הטבעיים כדי שנהיה עמידים ומוצלחים וניתן מענה לצרכנים בעשרות השנים הבאות".