מפגינים בפ"ת: "רק בסין עושים ותמ"ל ומתנהגים כמו גנבים"

ממטה המאבק נמסר היום כי הם מייצגים 500 אלף תושבים שמתנגדים לבניית כ-12 אלף דירות ■ בלי לטפל בסוגיית התחבורה - תיהרס איכות החיים של תושבי האזור

הפגנה של מטה המאבק בפתח תקווה נגד הוותמ"ל/ צילום: רועי סער מטה המאבק
הפגנה של מטה המאבק בפתח תקווה נגד הוותמ"ל/ צילום: רועי סער מטה המאבק

עליית מדרגה במאבק תושבי פתח-תקווה וכפר סירקין נגד תוכניות האוצר ומטה הדיור לבניית אלפי יחידות דיור בסמוך לעיר ולמושב. הבוקר (ד') יצאו התושבים להפגין אל מול יו"ר מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, שהגיע לנאום ביום עיון שנערך במועצה האזורית לב השרון.

ממטה המאבק נמסר היום כי הם מייצגים 500 אלף תושבים שמתנגדים לבניית כ-12 אלף דירות באזור וזאת, לטענתם, מבלי לטפל בסוגיית התחבורה, דבר ש"שיהרוס את איכות החיים של תושבי האזור, רק לשם סטטיסטיקות של קבינט הדיור שרואה לנגד עיניו בניינים ולא תושבים". התושבים דורשים "תוכנית בנייה שפויה יותר ולא תוכנית בנייה מנותקת מהשטח, שלא נותנת פתרונות לפקקים ולתשתיות, לא דואגת להקמת מוסדות חינוך ובריאות, ושמועברת בהליכי בזק חפוזים ודורסניים, ללא שיתוף התושבים ונציגיהם בעירייה".

המפגינים, שהמתינו ליצחקי עוד במגרש החנייה בדרכו לכנס ליוו אותו וצעקו כנגדו: "אתה משרת מדיניות בריונית", "רק בסין עושים ותמ"ל ומתנהגים כמו גנבים בלילה. אתם רומסים את החקלאים", "אין בנייה בלי תשתיות" ועוד.

במהלך נאומו בכנס אמר יצחקי על הבמה כי: "פתח-תקווה באמת כלואה בין ארבע כבישים, ואותו הדבר בראש-העין. מה שיוכל לעזור זו הרכבת הקלה המתוכננת לכיוון תל-אביב, בת-ים וחולון. זה משהו שהוא בעיה מבנית בתכנון הקודם, ויש הרבה טעויות בתכנון".

יצחקי גם התייחס לטענות המפגינים שדורשים שקודם כל תתכנן ותממש המדינה פתרונות תחבורה ורק אז תצא לבניית אלפי דירות. "הגישה הזו לא נכונה בעינינו ובעיניי. זה לא קודם תביאו את פתרונות התחבורה ורק אחרי זה תבנו את הבתים. איפה בינתיים אנשים יגורו? איפה הם יגורו? כל שנה מתווספים 55 אלף בתי אב". המפגינים השיבו לו שאפשר להתחיל בקטן, ועל כך השיב יצחקי: "להתחיל בקטן? 55 אלף יחידות דיור אני צריך כל שנה. אין מקום שאנחנו לא שמים אותן. הנה, הסיסמה = הכל בסדר, רק לא אצלי".

נזכיר כי כבר תקופה ארוכה שתושבי פתח-תקווה מנסים לפעול כנגד תוכניות הותמ"ל להוספת אלפי יחידות דיור לעיר פתח-תקווה. במטה המאבק סיפרו היום כי בכוונתם להגיש עתירה לבג"ץ כנגד התוכנית.