מור בית השקעות מקצץ ב-25% את שוויו המינימלי בהנפקה

בית ההשקעות, המתמחה בתחום של ניהול קרנות נאמנות ויוצא בהנפקת כרבע ממניותיו לציבור, התכוון לגייס לפי שווי של 250 מיליון שקל

יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף
יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף

לקראת הפיכת מור בית השקעות לחברה ציבורית, באמצעות הנפקת מניות ראשונית (IPO), עדכנו החברה וחתמיה את המחיר האפקטיבי המינימלי בהנפקה, כך שיעמוד על 190 מיליון שקל "לפני הכסף", כך נודע ל"גלובס". מדובר בשווי הגוזר מכפיל של 5.4 עד 6.3 על הרווח החזוי שמסר בית ההשקעות בטיוטת התשקיף שפורסמה בתחילת החודש.

עם פרסום הטיוטה העריכו גורמים בשוק, כי בית ההשקעות, המתמחה בתחום של ניהול קרנות נאמנות, מבקש להנפיק לציבור 25%-20% ממניותיו לפי שווי של כ-250 מיליון שקל לפני הכסף. עתה בבית ההשקעות נוקבים בסכום מינימלי הנמוך בכ-25% משווי זה, אך עדיין מקווים שההנפקה תיעשה לפי מחיר שישקף שווי גבוה יותר לבית ההשקעות.

את הנפקת החברה (י.ד מור השקעות) מובילים פועלים אי.בי.אי ולאומי פרטנרס, והמכרז למשקיעים המסווגים (המכרז המוסדי) מתוכנן להתקיים ביום רביעי השבוע. במהלך 2014 נערך מור בית השקעות לגיוס הון בבורסה בתל אביב, לפי שווי של 100 מיליון שקל "בלבד" (אז הייתה פעילותו של בית ההשקעות קטנה משמעותית), אך בסופו של דבר ההנפקה לא יצאה לפועל.

בית ההשקעות נמצא בשליטת משפחת היהלומנים מאירוב וצמד מייסדיו יוסי לוי ובנו אלי (המנהלים את פעילות בית ההשקעות). בטיוטת התשקיף מעריך מור בית השקעות כי הוא צפוי לסיים את שנת 2017 עם רווח נקי של 30-35 מיליון שקל - בנטרול הוצאה בגין הענקה חד-פעמית של תשלום מבוסס מניות, אשר צפויה להסתכם השנה ב-10.8 מיליון שקל - על הכנסות של 140-150 מיליון שקל. עוד עלה מהטיוטה, כי בכוונת מור לחלק לבעלי המניות במהלך 2017, לאחר ההנפקה, דיבידנד בהיקף של כ-13.9 מיליון שקל - סכום השווה ליתרת הרווחים הראויים לחלוקה נכון לסוף 2016. לחברה מדיניות דיבידנד של לפחות 80% מרווחיה הראויים לחלוקה.

מור הוא אחד מבתי ההשקעות הקטנים-בינוניים המצטיינים בשוק הקרנות בשנים האחרונות. נכון לאמצע מאי ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף כולל של כ-17.4 מיליארד שקל. זאת, הודות לצמיחה אורגנית מרשימה ועקבית, שהפכה אותו לשחקן השביעי בגודלו בשוק קרנות הנאמנות בישראל, עם נתח של כ-6.9% משוק זה, שאליו נכנס לפני שנים מעטות יחסית. מור אינו פועל בתחומי הגמל וההשתלמות, אבל הוא בוחן כניסה לתחומים אלה.

בבית ההשקעות מועסקים כיום 50 עובדים, ו-29% ממניותיו מוחזקות בידי משפחת לוי - האב יוסי לוי (מייסד ומנכ"ל בית ההשקעות) והבן אלי לוי (שמנהל את מור קרנות נאמנות, והוא גם מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות); 55% מהמניות מוחזקות בידי משפחת היהלומנים מאירוב; השאר, 16%, מוחזקות בידי בעלי מניות פרטיים. דרור קראוס, שהיה אחד מבעלי השליטה בחברה וממייסדיה, מכר את מניותיו בה (30%) בפברואר 2017, בתמורה לכ-33.8 מיליון שקל, תמורה ששיקפה שווי חברה של כ-113 מיליון שקל.

יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף
 יוסי לוי, מייסד ומנכ"ל מור בית השקעות / צילום: שלומי יוסף