מועצת הכבלים: RGE לא תוכל לשדר ספורט בבלעדיות בהוט

בעלת ערוצי הספורט מבקשת מאז שלהי 2016 לשדר חלק מתכניה רק בהוט, על רקע סכסוך כספי עם yes ■ לאחרונה שוב דנה המועצה בבקשה, אך בסיום קבעה כי אין בידיה לקבוע שדרישת התשלום מ-yes אכן אינה מפלה אותה ■ הנושא יחזור כעת לביהמ"ש

 

סרחיו ראמוס עם כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס
סרחיו ראמוס עם כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס

מועצת הכבלים והלוויין החליטה לאחרונה שלא להיענות לבקשת RGE לפצל את ערוצי הספורט שלה, ולא לאפשר שחלק מהתכנים שהיא מעבירה בהם ישודרו רק בהוט ולא ב-yes.

בין yes ו-RGE פרץ סכסוך בנוגע לתכני הספורט בשלהי 2016. RGE דורשת ש-yes תגדיל את התשלומים שהיא מעבירה לה, על רקע העובדה שלערוצי הספורט שלה נוספו במהלך 2016 תכנים יקרים ואטרקטיביים מליגת העל בכדורגל וממשחקיה של מכבי תל-אביב ביורוליג. הסכסוך הגיע לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הועבר לגישור שלא עלה יפה, והוחזר על ידי בית המשפט למועצה, שדנה בו שוב בשלהי יוני והחליטה, כאמור, להותיר את החלטתה על כנה, ולא לאפשר ל-RGE להעביר תכני ספורט בבלעדיות רק בהוט.

במועצה ביקשו תחילה לקבל מ-RGE את הסכמיה עם חברת הוט כדי לבחון כיצד יש לחלק את התייקרות תכני הספורט בין שתי הפלטפורמות. נתונים אלה הוצגו בפני המועצה, אולם בהמשך טענו במועצה כי ההתייקרות לא נופלת רק על כתפיהן של הוט ו-yes המפוקחות על ידה, אלא גם על שתי הפלטפורמות החדשות, סלקום TV ופרטנר TV, שאינן מפוקחות. חוות הדעת הכלכלית שהגישה RGE בעניין לא התייחסה לכך.

לאור זאת, ביקשו במועצה מ-RGE לחשוף בפניה גם את ההסכמים עם שני הגופים החדשים. ב-RGE סירבו לחשוף את הנתונים בפני המועצה כולה, והסכימו להראות אותם רק ליו"ר המועצה וליועץ הכלכלי.
על רקע כזה קבעה בסופו של דבר המועצה כי אין בידה תשתית עובדתית כדי לקבוע כי הזכויות לשידור ערוץ הספורט אכן הוצעו ל-Yes "בתנאים מסחריים הוגנים ובלתי מפלים", והחלטה האוסרת על פיצול התכנים תישאר על כנה. הדיון יחזור כעת לבית המשפט.