רוני מאנה ממשיך ללחוץ על דמי תיווך של 6 מ' ש' מארנה גרופ

ביהמ"ש דחה את בקשתה של חברת הנדל"ן ארנה גרופ לבטל את העיקולים הזמניים שהוטלו על כספים שהחברה קיבלה בגין מכירת קניון ארנה בהרצליה

רוני מאנה / צלם: איל יצהר
רוני מאנה / צלם: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בתל-אביב החליט אתמול (ד') לדחות את בקשתה של חברת הנדל"ן ארנה גרופ לבטל את העיקולים הזמניים שהוטלו על כספים שהחברה קיבלה בגין מכירת קניון ארנה בהרצליה.

עיקולים אלה הוטלו בתחילת החודש לבקשתו של מתווך הנדל"ן רוני מאנה, שתובע את ארנה גרופ בטענה לתשלום דמי תיווך בהיקף של כ-6 מיליון שקל להם הוא זכאי בגין המכירה, שהתבצעה בסוף 2016 לקרן ריאליטי תמורת 335 מיליון שקל (בתוספת מע"מ).

מאנה הגיש בסוף חודש ינואר תביעה נגד ארנה, בה טען כי החברה התקשרה עימו "בהסכם למתן שירותי תיווך עסקי", במסגרתו היה עליו "לאתר רוכש ולהביא לכדי התקשרות, והכול בתמורה ל-1.5% משווי ההתקשרות".

את מאנה מייצגים עורכי הדין זוהר לנדה וגל ליפשיץ ממשרד ברנע ושות'.

מאנה כבר קיבל תמורה עבור עבודתו מהרוכשת - קרן ריאלטי, בהיקף מוערך של כמה מיליוני שקלים, אותם חלק ככל הידוע עם מי שפעלו בעסקה כיועצים מטעמו - שחקן הכדורגל לשעבר חיים רביבו, שבעבר נמנה עם בעלי השליטה בארנה גרופ (לצד ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי), ואיש העסקים אלון ליברמן.

מכירתו האחרונה של קניון ארנה בהרצליה על-ידי ארנה גרופ, שכיום נמצאת בשליטת מרכוס וובר, נעשתה על רקע מצבה הפיננסי המאתגר של החברה, שאת דוחותיה מלווה מזה זמן הערת "עסק חי".