עוד מכה לאפריקה ישראל: בוטלה מכירת חלק מהבניינים ברומניה

אפי נכסים קיבלה הודעה מהחברה הזרה הרוכשת על ביטול ההסכם, שאמור היה להניב תזרים מזומנים של כ-288 מיליון שקל ורווח הון (לאחר מס) של כ-19 מיליון שקל

אפי פארק וקניון קוטרוצ'ן, בוקרשט / צילום: אתר החברה
אפי פארק וקניון קוטרוצ'ן, בוקרשט / צילום: אתר החברה

עוד מכה לאפריקה ישראל שנמצאת בימים אלה במהלכו של הסדר חוב. החברה דיווחה היום (ג') כי בוטלה מכירת בנייני המשרדים בבוקרשט, רומניה, שאמורה הייתה להניב לחברה תזרים מזומנים של כ-288 מיליון שקל ורווח הון (לאחר מס) של כ-19 מיליון שקל. 

החברה הבת אפריקה נכסים דיווחה לבורסה, כי החברה הבת שלה, אפי אירופה, קיבלה הודעה מהרוכשת של הבניינים באפי פארק על ביטול העסקה למכירת בנייני 4-5 למרות שהיה מכתב כוונות לעסקה. הרוכשת הודיעה לאפי אירופה כי אין ברצונה להתקדם במשא ומתן להשלמת העסקה, אך לדברי אפריקה, בשיחה טלפונית בין נציגי הצדדים נדונה אפשרות להמשך דיונים בנושא.

אפריקה  מציינת כי הסכם המכירה לבניינים 1-3 תמורת כ-90 מיליון אירו עדיין כפוף להשלמת תנאים מתלים, ובמילים אחרות - גם מכירתם לא מתקדמת.

אפריקה נכסים הודיעה על מכתב הכוונות הלא מחייב בנובמבר 2011 לפי היא תמכור את כל 5 הבניינים בבוקרשט לחברה זרה בכפוף לבדיקת נאותות ובכפוף להשלמתה לשביעות רצונה. אפריקה טענה כי התמורה בגין מכירת הבניינים תיקבע על בסיס שווי נכסים של 164 מיליון אירו.

לאפי אירופה זכויות בקניונים ובנייני משרדים באירופה, שהעיקריים שבהם הם: קניון קוטרוצ'ן ובנייני המשרדים (אפי פארק) שצמודים אליו בבוקרשט בירת רומניה, קניון פלוישט ברומניה, פרויקט קלאסיק 7 בפראג בירת צ'כיה ופרויקט איירפורט סיטי בבלגרד בירת סרביה.

כמו כן, מחזיקה אפי אירופה במקבצי דיור למגורים בגרמניה, אותם היא מכרה בתמורה ל-125.5 מיליון אירו. בנוסף, מחזיקה אפי אירופה בקרקעות ברומניה, צ'כיה, סרביה, פולין, הונגריה, לטביה ובולגריה, ועליהן פרויקטים למשרדים, מסחר ומגורים, בשלבים שונים של הקמה. 

אפי פארק ברומניה
 אפי פארק ברומניה