המחוזי הורה על עיכוב ביצוע ההשעיה של ברק כהן מעריכת דין

זאת עד להכרעה בערעור שהגיש כהן לבית המשפט על החלטת בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין להשעותו מעריכת דין בשל ההליך הפלילי המתנהל נגדו

עורך דין ברק כהן / צילום: שלומי יוסף
עורך דין ברק כהן / צילום: שלומי יוסף

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ג') על עיכוב ביצוע ההשעיה של הפעיל החברתי ברק כהן מהעיסוק בעריכת דין. זאת, עד להכרעה בערעור שהגיש כהן לבית המשפט על החלטת בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין להשעותו מעריכת דין בשל ההליך הפלילי המתנהל נגדו.

השופטת נאווה בן-אור ציינה כי היא לא מביעה עמדה באשר לסיכויי הערעור שהגיש כהן על עונש ההשעיה. "עם זאת, אין לומר כי המדובר בערעור המוסב על קביעות עובדתיות, כי אם בערעור בעל היבטים נורמטיביים", כתבה השופטת.

כהן הגיש שלשום (א) את הערעור למחוזי. באמצעות עו"ד אבי אודיז טוען כהן בערעורו כי "השעיה במקרה הזה אינה מידתית ואינה מוצדקת", וכי "במקום לתור אחר חלופות להקלת הכאב כגון סיווג הייצוג (המשפטי שמעניק כהן. ח',מ') - אץ בית הדין המשמעתי אל הארכתה של ההשעיה של כהן עד לסיום ההליכים".

לטענת כהן בערעורו, "יותר מכל, ההחלטות בערכאות של בתי הדין המשמעתיים של לשכת עורכי הדין בעניינו משקפות עמדה לפיה מעשיו או התבטאויותיו של כהן לא ראויים בעיני בית הדין, ועל כן יש להשעותו מיידית ולהרבה זמן. זאת תחת קיום דיון בשאלה האמיתית, האם עצם הגשת כתב האישום הפלילי, בעבירות המפורטות בו, מצדיק השעיה זמנית מיידית עד לסיום בירור משפטו של כהן".

נגד כהן וכמה מחבריו למחאת "באים לבנקאים" הוגש כתב אישום, לאחר שהם הגיעו לביתם של ראשי מערכת הבנקאות - בהם מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח - ובני משפחתם, כשהם מצוידים במגפון והקימו רעש במקום. האירוע תועד באמצעותם בווידאו והופץ לאחר מכן בדף ובאתר שפתחו בדיוק לצורך זה.

במקרה אחר נטען כי עו"ד כהן הגיע לבית הספר של בתה של רוסק-עמינח, קרא בקול במגפון קריאות נגד מנכ"לית בנק לאומי ותיעד הכול בווידאו שפורסם בהמשך באתר שהקים.

המשטרה טוענת כי ממעשיהם של הנאשמים עולה כי לאורך זמן רב הם פגעו בפרטיותם של קורבנותיהם, אשר סבלו מרדיפה מתמשכת ועקבית, תוך הפרה בוטה של החוק.

בעקבות הגשת כתב האישום וניהול המשפט הפלילי נגד כהן, החליטו בתי הדין המשמעתיים של לשכת עורכי הדין להשעותו מהעיסוק בעריכת דין עד לתום משפטו.