בין קריימר לאינפיניטי: Baozun הסינית שווה כבר 1.8 מיליארד ד'

מניית Baozun זינקה ב-242% מאז שהונפקה בנאסד"ק לפני כשנתיים ■ אינפיניטי השקיעה בבאוזון ב-2013 לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר בלבד

ג'ים קריימר  / צילום: רויטרס
ג'ים קריימר / צילום: רויטרס

ביקורו של מנכ"ל חברת האינטרנט הסינית Baozun בתוכנית הפופולרית Mad Money של ג'ים קריימר ב-CNBC, הוביל לזינוק של 8.3% במניית החברה במחזור מסחר גדול ביום שישי, ואתמול נמשכה המגמה החיובית עם קפיצה נוספת של 5.6%. המניה ננעלה אמש במחיר של כ-34.2 דולר, מחיר שיא המשקף לחברה שווי שוק של כ-1.8 מיליארד דולר, ומהווה עלייה של 242% במניה מאז שהונפקה לראשונה בנאסד"ק במאי 2015.

Baozun מספקת שירותים לוגיסטיים בתחום המסחר המקוון (e-commerce), ובין בעלי המניות שליוו אותה עוד לפני שהונפקה בנאסד"ק אפשר למצוא את קרן אינפיניטי ישראל-סין, שבה אמיר גל-אור הוא המייסד ושותף מנהל. אינפיניטי נכנסה להשקעה בחברה הסינית בשנת 2013, כשהשקיעה בה מיליוני דולרים בודדים לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר. אינפיניטי נהנתה מהצפת ערך משמעותית בחברה לאורך התקופה ובדצמבר האחרון, במסגרת הנפקה משנית של באוזון, מימשה חלק מההחזקה בחברה ומכרה מניות בתמורה לכ-6.6 מיליון דולר.

לאחר ההנפקה ירדה אינפיניטי להחזקה של מתחת ל-5% מהון המניות של באוזון, כך שהיא כבר אינה מחויבת לדווח על שינויים בהחזקתה בחברה. קבוצת אינפיניטי מוחזקת בין היתר על ידי כלל תעשיות שבשליטת לן בלווטניק, ולפי אתר האינטרנט שלה בין המשקיעים בה נמצא גם China Development Bank. לפי האתר הקרן מנהלת השקעות בהיקף של 1.5 מיליארד דולר באמצעות 23 קרנות השקעה בסין. אינפיניטי משקיעה בחברות שלהערכתה יש להן פוטנציאל להפוך למובילות שוק בסין, באמצעות מינוף הידע הטכנולוגי.

תצטרף למומלצות של קריימר?

Baozun משנחאי מייצגת בסין מותגים בינלאומיים מוכרים כגון פיליפס, Nike, מיקרוסופט, HP, יוניליוור והאגן-דאז. מדובר בחברות שמעוניינות לעשות מיקור-חוץ (אאוטסורסינג) חלקי לפחות של פעילות האונליין שלהן, ו-Baozun לוקחת על עצמה את מאמצי הלוגיסטיקה, השיווק, בניית הקשרים והאסטרטגיה בתחום.

באוזון הוקמה ב-2007, ומנוהלת על-ידי מהנדס האלקטרוניקה וינסנט וונביו קיו (Vincent Wenbin Qiu). אותו קיו הוא זה שהתראיין כאמור בסוף השבוע לקריימר ושלח את המניה לעלייה חדה. בראיון עצמו אמר קיו: "אנחנו נמצאים באמצע, בין המותג לפלטפורמה, בדומה לעליבאבא".

לדבריו החברה מציעה שירותים מקצה-לקצה ומספקת פתרונות שמתחילים החל בשיווק דיגיטלי, קידום מכירות ועד למשלוח המוצר ללקוח הסיני הסופי. ב-CNBC ציינו שקריימר ידוע בכך שהוא ממליץ כיום על מניה סינית אחת ויחידה: עליבאבא . עם זאת, קיו אמר בראיון כי הוא מקווה שבעתיד תהפוך באוזון למניה השנייה המומלצת.

אם מאז דצמבר 2016 ועד היום אינפיניטי נותרה בעלת מניות בבאוזון, הרי שהיא נהנתה בתקופה זו מתשואה חיובית של 173%; בהנחה שהחזקתה נותרה ללא שינוי מאז, שווי ההחזקה עומד כעת על כ-66 מיליון דולר.

מניית באוזון
 מניית באוזון