גיוס של 47 מיליון דולר לחברת המודיעין העסקי SimilarWeb

גייסה מאז הקמתה 112 מיליון דולר ■ זהו סבב גיוס E שלה והוא לא כולל הצעת מכר ■ החברה פיתחה שירות ניתוח של תנועת גולשים לאתרים

סימילר ווב /  צילום:  רועי פלדה
סימילר ווב / צילום: רועי פלדה

החברה הבוגרת ביותר שהודיעה אתמול (ג') על השלמת סבב גיוס נוסף היא SimilarWeb שגייסה 47 מיליון דולר (הכול מניות חדשות, ללא הצעת מכר) והשלימה מאז הקמתה לפני גיוס כולל של 112 מיליון דולר.

SimilarWeb פיתחה שירות ניתוח של תנועת גולשים לאתרים מבוסס טכנולוגיה שמורכבת מאיסוף נתוני מדגם של עשרות מיליוני משתמשים והסכמי דאטה עם חברות ISP (ספקי אינטרנט) מרחבי העולם. עשור אחרי הקמתה נחשבת החברה לאחת מהמובילות במדידת העולם הדיגיטלי. הלקוחות של החברה, שכוללת בין היתר את יוניליוור, מיקרוסופט ואדידס, משתמשים בתובנות הדיגיטליות של החברה על מנת להבין, לעקוב ולהגדיל את נתח השוק שלהם.

לפי הודעתה, "כיום, יותר ממחצית מחברות הפורצ'ן 100 מסתמכות על שיתוף הפעולה ונתוני המודיעין העסקי של SimilarWeb כשהחברה מודדת תנועה, זמן שהייה, איכות מגע ושימוש ופרמטרים אחרים על פני 80 מיליון אתרים ו-3 מיליון אפליקציות בכמעט 200 מדינות. כל אלו מאפשרים לחברות ועסקים לנתח את השוק התחרותי שלהם ולנהל אסטרטגיות צמיחה והתרחבות יעילות יותר ברחבי האינטרנט, המובייל ומערכות יישום נוספות".

"שוק הדאטה והמודיעין העסקי ממשיך להתרחב בצורת יוצאת דופן וכרגע חולש על שווי עולמי של 68 מיליארד דולר", ציין בהודעה אור עופר, מנכ"ל ומייסד. "SimilarWeb היא כיום הסטנדרט הנקבע בשוק הזה. אנחנו נמצאים במיקום חזק ביותר מבחינה פיננסית שכן הכפלנו את רווחינו בפחות משנה. אנחנו שואפים להביא רמה חדשה של נראות דיגיטלית לאינטרנט כולו, וסבב גיוס זה מאפשר לנו גידול עצום בהיקף הפעילות שלנו, כך שנוכל להמשיך ולספק את המוצר באיכות הגבוהה ביותר בשוק ולספק את התמונה המדויקת ביותר של הנוף הדיגיטלי".

לדברי הראל בית און, מייסד ושותף בכיר בקרן Viola Growth שלקחה חלק בסבב הגיוס, "SimilarWeb מעצימה כמה מהמותגים המובילים בעולם ונותנת להם את הכלים להבנה עמוקה יותר של השוק הדיגיטלי. השוק העולמי ממשיך לאמץ את הפלטפורמה של החברה ללא הפסקה".

SimilarWeb

שנת הקמה: 2007

מה החברה עושה: מודיעין עסקי

מייסדים: אור עופר, ניר כהן ואלכס איטלמן

סך גיוסי הון עד כה: 112 מיליון דולר

בעלי מניות עיקריים: הקרנות Viola Growth, Saban Ventures, CE Ventures,

קבוצת Naspers, Tencent, לורד דיוויד אליאנס (מעשירי בריטניה), והאנג'לים יוסי ורדי וגיגי לוי

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה