יש לכם iRobot? בקרוב הוא ישתף ברשת את מפת ביתכם

בהודעה מפתיעה הכריזה יצרנית שואבי האבק הרובוטיים "רובמה" על כוונתה למכור את מיפויי הבתים שאוספים מכשירי החברה, עם ענקיות פרסום כמו גוגל, אפל ואמזון

שואבי האבק הרובוטיים של iRobot הפכו את עולמנו לנוח במיוחד מאז שנכנסו לחיינו בסערה: הם מסוגלים לאסוף את האבק הרב והנסתר שמפוזר ברחבי הבית ואף להעניק לחתולי הבית טרמפים נדיבים. אך מסתבר שזה לא הדבר היחיד שהם אוספים. השבוע הכריזה יצרנית שואבי האבק הרובוטיים "רומבה" על כוונתה למכור למפרסמים את המיפויים של בתי הצרכנים שהצטברו במכשיריה.

בראיון שהעניק מנכ"ל החברה קולין אנגל לסוכנות הידיעות רויטרס, הודיעה iRobot על כוונתה להעלות את מיפויי הבתים של המשתמשים, שעד כה נשמרו רק בתוך המכשירים, לשרתי החברה ובקרוב למכור אותם לענקיות הפרסום גוגל, אמזון ואפל. "יש מערכת אקולוגית שלמה של דברים ושירותים שהבית החכם יכול לספק ברגע שיש מפה מפורטת של הבית שהמשתמש התיר את שיתופה".

אנגל הבהיר כי לא יימכר כל מידע ללא הסכמת המשתמשים, אך הוא העריך כי "רובם יתנו לנו את הסכמתם על מנת לגשת לפעולות הבית החכם". ואכן, אמנם משתמשי הרומבה רשאים לבחור שלא לשתף את הפונקציות של שואב האבק על גבי הענן, אך על פי מדיניות הפרטיות ותנאי ההסכם של החברה, היא רשאית לחלוק את המידע האישי של המשתמשים לצד שלישי: "אנו רשאים לשתף את המידע האישי שלכם עם גופים אחרים", נכתב בסעיף הפרטיות של החוזה.

בשלב זה לא ידוע מתי שיתוף המידע יתרחש, אך כבר עכשיו המשקיעים מתחילים לחלום על הרווחים האפשריים ממהלך שכזה: בחודש יוני האחרון עלה ערך מניית iRobot ל-102 דולר, לעומת 35 דולרים בחודש המקביל אשתקד.