מנכ"לית אנטרופי ענת גואטה פורשת; תוחלף ע"י תמיר פורת

וגם: נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, חושפת את המהלך המהפכני שחל בסניפי הבנקים

ענת גואטה/ צילום:ענבל מרמרי
ענת גואטה/ צילום:ענבל מרמרי

פלוג מספרת על שיפור התקשורת

נגידת בנק ישראל חשפה את המהלך המהפכני שחל בסניפי הבנקים

אמש (ד') התארחה ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, במפגש של חברי וחברות "הפורום הישראלי למנהיגות", שהתקיים בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. בתכנית: שיחה על הכלכלה הישראלית, ועל האתגרים הלא מעטים שעוד ממתינים לה. מעבר לנושאים הבוערים שעמדו ועדיין עומדים על הפרק, ולהתייחסות לפרשת פישמן ("בנק ישראל הפיק את הלקחים מהפרשה, ושינינו את הנהלים בהתאם", אמרה פלוג), התבקשה פלוג להסביר מדוע הבנקים הם אחד הגופים היחידים שעדיין מבקשים לקבל ולשלוח חומרים בפקס. הנגידה ביקשה לדייק. היא ציינה שעד לפני שנה זה היה נכון, אולם החל משנה זו תם עידן הפקס בבנקים, וזאת כחלק מתהליכי ייעול ושיפור העבודה מול הלקוחות.

בחברי הפורום שהתרשמו היו: שי בזק, מייסד ומנכ"ל הפורום; רון צור, סגן נציב שירות המדינה; אלעד צרפתי, סגן נשיא מובילאיי; רועי אלבז, מנכ"ל פנגו; תומר כץ, סמנכ"ל השקעות ופיתוח עסקי בהכשרת היישוב; צחי רייכנשטיין, סמנכ"ל פיתוח עסקי במטריקס; ניר אבודרהם, משנה למנכ"ל תארא; מתן בר-נוי, מנהל פעילות אורקם טכנולוגית בישראל; אלונה אריאלי-להב, סמנכ"ל תקשורת בפסגות; רן ליבנה, מנכ"ל קרן רמון; רונן הלפרן, שותף בטנדם קפיטל; יוני יצחק, מנכ"ל אופרטיבה; בת שבע משה, מנכ"לית עמותת יוניסטרים; ואחרים.

שי בזק, קרנית פלוג ואלעד צרפתי/ צילום: גלי פלג
 שי בזק, קרנית פלוג ואלעד צרפתי/ צילום: גלי פלג

מה חושבים בב.מ.וו על השיווק הישראלי?

וגם: מתברר שהגורם האנושי פה כדי להישאר

אתמול התקיים כנס המסחר האלקטרוני GO eCommerce, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, בהפקת מידע כנסים. במרכז הכנס עמדו שני אורחים מרכזיים - ריצ'ארד זובריק, ראש המחלקה לטכנולוגיות סחר מקוון בחברת ASOS, ומיקלה פוס, ראש מחלקת קמעונאות עתידית של ב.מ.וו.

לדברי פוס, "האתגר הגדול בקמעונאות הוא הלקוח, במיוחד כשכל המידע והנתונים נגישים והוא יודע מה יש בשוק. השילוב המנצח הוא פיזי, דיגיטלי ואנושי ומאלה בנויה חווית הלקוח. מה שנחווה במציאות זה לא מה שנחווה ברשת ולהיפך, ולכן הגורם האנושי עדיין פה כדי להישאר".

פוס גם דאג "לנזוף" במנהלי השיווק הישראלים, וטען כי לטעמו השיווק בישראל משעמם. הוא קרא לנוכחים להשקיע יותר בחוויה. האזינו והתרשמו: אביב רפואה, מנכ"ל Azrieli.com; אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל; אפי דהן, מנהל איזור המזרח התיכון ואפריקה בפייפאל; דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, ובשמת שדה, סמנכ"לית השיווק; טל לב, מנכ"לית באליגם; אחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בחברת כאל; אנואר חילף, הממונה על היבוא במשרד הכלכלה והתעשייה; מיקי ברקן, מנהל תחום הסחר המקוון בפלאפון ואחרים.

אפי דהן ודני גולדשטיין/ צילום: ליאת מנדל
 אפי דהן ודני גולדשטיין/ צילום: ליאת מנדל

ענת גואטה, מנכ"לית אנטרופי, פורשת

תמיר פורת יחליף אותה בתפקיד

ענת גואטה, מנכ"לית אנטרופי שירותי מחקר כלכלי, המספקת ייעוץ למשקיעים המוסדיים, פורשת. גואטה הודיעה להנהלת החברה על רצונה לסיים את תפקידה ולצאת לדרך חדשה, בתום 7 שנים בתפקיד.

את גואטה יחליף תמיר פורת, אשר מכהן בחודש האחרון כמנכ"ל משותף לצידה.

פורת שימש במשך עשור כמנכ"ל ניהול השקעות, יו"ר חברת הקרנות וסמנכ"ל השקעות מחקר ופיתוח בקבוצת כלל פיננסים.

גל סטאל, יו"ר אנטרופי מסר כי "אני מלא הערכה וכבוד מקצועי לפועלה של ענת. אני מבקש להודות לה על פעילותה החשובה בחברה ועל העבודה המשותפת שסיפקה הגשמות מקצועיות רבות במהלך הדרך. תמיר פורת מביא עמו ניסיון מקצועי וניהולי עשיר ומוכח בשוק ההון הישראלי, ופוגש חברה חזקה עם יכולות מקצועיות גבוהות ועם ניסיון ייחודי בשוק ההון הישראלי. השילוב בין יכולותיו של פורת לבסיס המקצועי של אנטרופי, מספק עוצמה לאתגרים הבאים של אנטרופי ואנו מאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו באנטרופי".

ענת גואטה / צילום: ענבל  מרמרי
 ענת גואטה / צילום: ענבל מרמרי

פסגות הכריע: קשרי תעופה אכן תעניק חסות למכבי נתניה

עכשיו זה סופי. קבוצת הכדורגל מכבי נתניה שבבעלות איש העסקים אייל סגל תזכה לחסות בסך 550 אלף שקל לעונה מחברת התיירות הציבורית קשרי תעופה, שנשלטת גם היא על-ידי סגל (60.4% אחזקות).

מאחר שמדובר בעסקת בעלי עניין, מי שהכריע בעד ההסכם היה בית ההשקעות פסגות המחזיק בסך הכל ב-8.8% מקשרי תעופה.

בראשית השבוע, יום לפני כינוס האסיפה הכללית של קשרי תעופה שבשליטת סגל, נכתב ב"גלובס" על הטיעונים שהובאו בפני דירקטוריון החברה בעד ההסכם - בהם הצורך לקיים הסכם חסות זה שיאפשר את "לתרום ליציבותה של החברה ולהמשך פיתוח החברה והחברות-הבנות שלה, ועל כך ש"ההתקשרות עם מועדון ספורט בכיר מהווה נדבך חשוב בפיתוח תרבות הספורט בישראל ובמיצוב תדמית החברה".

בנוסף לסכום השנתי, התחייבה קשרי תעופה לשלם 75 אלף שקל נוספים למועדון הכדורגל במידה ויצליח לסיים את העונה במקומות 1-8.

את השליטה בקשרי תעופה, העוסקת בהפעלת טיסות שכר (צ'רטר) ובשיווק חבילות תיור, רכש סגל בספטמבר 2016 תמורת 34 מיליון שקל, בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 65 מיליון שקל. הכניסה למכבי נתניה (באמצעות חברת שי - גיל בלאגן בע"מ שבבעלותו) ולקשרי תעופה, נעשתה פחות או יותר במקביל.

אייל סגל / צילום: תמונה פרטית
 אייל סגל / צילום: תמונה פרטית