ערוץ הילדים יירד גם מהוט ויוחלף בערוץ בהפקת סלוצקי

סוף עידן: לאחר שבתחילת השנה ירד ערוץ הילדים הוותיק של RGE משידורי yes, כעת הוא יוחלף גם ע"י הוט ■ את הערוץ יחליף ערוץ בשם Kidz שמופק ע"י חיים סלוצקי

לאחר שערוץ הילדים הפסיק להיות משודר על-ידי yes, הוא צפוי לרדת גם משידורי הוט. לחברת הכבלים יש אפשרות לסיים את החוזה עם RGE - בעלת המותג ומפיקת הערוץ - בסוף 2017, וכך אכן נערכים כעת בחברה לעשות.

במקום ערוץ הילדים של RGE, בהוט צפויים להעלות בתחילת 2018 ערוץ ילדים תחת המותג Kidz שיופק עבורה על-ידי חיים סלוצקי. מדובר במהלך זהה לזה שבוצע על-ידי yes בתחילת 2017, שם נפרדו מערוץ הילדים בראשית השנה והחליפו אותו בערוץ בשם yes Kidz שמופק על-ידי סלוצקי.

הערוץ צפוי לפעול במתכונת דומה לזאת שבה פעל ערוץ הילדים. כלומר, רוב ההפקות יהיו משותפות וישודרו גם בערוץ Kidz של yes וגם בערוץ Kidz של הוט. במקביל, יהיו גם הפקות בלעדיות שישודרו רק באחת מן הפלטפורמות.

כזכור, הפרידה של yes מ-RGE התרחשה במקביל לסכסוך אחר סביב ערוצי ספורט 5, שגם הם בבעלות החברה, והולידה מלחמה קשה ויצרית שלא הסתיימה עד היום. שתי החברות הגישו תביעות הדדיות לבית המשפט שנוגעות, בין היתר, לזכויות על הפקות הילדים שעשתה RGE עבור yes לאורך השנים. השאלה היא האם זה יהיה המקרה גם כאן. על-פי חלק מההערכות, במקרה של הוט החוזה עם RGE הוא טוב יותר מזה שהיה ל-yes, כך שהתכנים יישארו אצלה. יחד עם זאת, בהחלט לא מן הנמנע כי גם כאן צפוי להתפתח קרב משפטי.

עד לפרידה של yes מערוץ הילדים של RGE, הפקות המקור בו מומנו גם על-ידי yes וגם על-ידי הוט, כשכל אחת מהחברות ממנה בנפרד גם הפקות מקור בלעדיות, ששודרו רק אצלה. כבר לאחר ש-yes נפרדה מ-RGE, הועלו הערכות בשוק כי ללא המימון שמגיע מ-yes, ערוץ הילדים הוותיק יתקשה להמשיך ולפעול על-פי אותה מתכונת כלכלית.

אמנם לאחרונה נחתם הסכם בין RGE לפרטנר TV, ותכני ערוץ הילדים ישודרו ללקוחות החברה החדשה, אך באופן טבעי הסכום שזו תזרים לערוץ יהיה נמוך בהרבה.

כעת, למעשה, החל מ-2018 ערוץ הילדים אמור להיות משודר רק בפרטנר TV - מה שמהווה מכה עבור RGE שבבעלות לן בלווטניק, אודי רקנאטי ואביב גלעדי.

מהוט, מ-RGE ומסלוצקי טרם נמסרה תגובה.