משרד החוץ: "מתקיימת בדיקה של התקרית בירדן"

במשרד החוץ הודיעו כי בהוראת פרקליט המדינה ובתיאום עם היועמ"ש, ישראל מקיימת הליך בדיקה של תקרית הירי בשגרירות בירדן, בה נהרגו שני אזרחים ירדניים

גבול ירדן ישראל
גבול ירדן ישראל

יממה לאחר שפורסם לראשונה כי המאבטח שהיה מעורב בתקרית הירי בירדן תושאל על פרטי האירוע, הודיע הערב (ו') משרד החוץ באופן רשמי כי ישראל מקיימת תהליך בדיקה של התקרית, "בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים במקרים כאלה".

עוד מסר משרד החוץ כי פרקליט המדינה, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, הנחה את כל הגורמים להעביר לידיו את החומרים המצויים בידם הנוגעים לאירוע. "במסגרת היחסים בין ישראל לירדן, ישראל תעדכן את ירדן לגבי ההתפתחויות והממצאים של ההליך", נמסר.

אתמול תושאל המאבטח הישראלי בנוגע לפרטי התקרית החריגה בירדן. חומר החקירה יועבר בהמשך ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה כדי שיחליטו כיצד לנתב ולקדם את התיק בהמשך הדרך.

על פי עדותו של המאבטח, האירוע שהתרחש בדירתו היה בעל רקע לאומני ולא בעקבות ויכוח פשוט בין לקוח לנגר. זאת בניגוד לטענה הירדנית שהתקרית החלה בעקבות תלונתו של המאבטח על איחור בהרכבת רהיטים.

מוקדם יותר היום התייצבו עשרות מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בעמאן וגינו את החלטת ממשלת ירדן לאפשר למאבטח לשוב ארצה. "לירושלים צועדים מיליוני שהידים", צעקו המפגינים. "התנגדו, אל תכנעו".

במקביל הגיע היום המלך עבדאללה לנחם את משפחתו של מוחמד אגואדה, הצעיר שנהרג מירי המאבטח ונסיבות מותו טרם ברורות. רק אתמול קרא עבדאללה לראש הממשלה נתניהו להעמיד לדין את המאבטח הישראלי, וטען כי התנהלותו של נתניהו "מלבה אש".