"הים סוער ומסוכן לרחצה": המשטרה הזהירה מחופים לא מוכרזים

המשטרה המליצה על כניסה למים עם חגורות הצלה ואמצעי ציפה, והדגישה כי בעת היקלעות לזרם סוחף אין להילחם בו, ויש להיסחף עמו עד להיחלשותו ■ גם השירות המטאורולוגי הזהיר מים גבוה ומסוכן עד שעות הלילה ■ אתמול טבעו שני בני אדם באילת ובשרון

חוף ימה של הרצליה/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חוף ימה של הרצליה/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לאחר שבוע שבו טבעו בני אדם רבים בחופי הארץ, גם היום יהיה הים סוער ומסוכן - כך נמסר הבוקר (שבת) מהמשטרה. עוד הזהירה המשטרה מפני כניסה לחופים לא מוכרזים והמליצה על כניסה למים עם חגורות הצלה ואמצעי ציפה.

עוד הומלץ כי במקרה של היקלעות לזרם סוחף, אין להילחם בו, ויש להיסחף עמו עד להיחלשותו.

מהמשטרה נמסר גם כי מומלץ לשייטים ולגולשים להיכנס לים עם טלפון מוגן מים, ולהשאיר בחוף חבר למקרה של מצוקה.

מהשירות המטאורולוגי נמסרה אזהרה על ים גבוה ומסוכן לרחצה בין השעות 10 בבוקר ועד שעות הלילה.

אתמול (ו') טבע צעיר כבן 20 בסמוך לחוף אלמוג שבאילת. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי לאחר שמשה אותו מהמים ופינה אותו לבית החולים יוספטל בעיר, כשהוא במצב קשה ותוך ביצוע פעולות החייאה. מאוחר יותר טבעה אישה בת 74 בסמוך לחוף דור שבצפון השרון ונפגעה באורח בינוני. היא פונתה לבית החולים הלל יפה שבחדרה, כשהיא מורדמת ומונשמת, ומצבה יציב.

בשבת שעברה טבעו למוות שני בני אדם בחופים בשטח המועצה האזורית כרמל. אחד ההרוגים היה הזמר אמיר פרישר גוטמן, שטבע במהלך ניסיון לחלץ את קרובת משפחתו בת תשע שעמה נכנס למים, אך נקלע למצוקה בעצמו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה, ומותו נקבע כעבור יממה.