מ"ישראל היום" לתאגיד: מוטי גילת ישמש פרשן בכיר ב"כאן"

גילת, שפוטר בחודש שעבר מהעיתון שבבעלות שלדון אדלסון, ישתלב בחטיבת החדשות של תאגיד השידור ■ בתוך כך, אתמול הודיעו בחדשות 2 כי דנה ויס תשמש כפרשנית המדינית של החברה במקום אודי סגל

מוטי גילת / מתוך יו טיוב
מוטי גילת / מתוך יו טיוב

העיתונאי מוטי גילת, שפוטר לאחרונה מהעיתון "ישראל היום", מצטרף לתאגיד השידור הציבורי "כאן", שם ישמש כפרשן בכיר. גילת יצטרף לחטיבת החדשות של התאגיד ויספק פרשנויות במגוון תחומים, באופן דומה לדרך שבה משולב אמנון אברמוביץ' למשל בחדשות 2 (אברמוביץ' עשה מעבר דומה, מהעיתונות הכתובה לטלוויזיה, לפני כשני עשורים).

בחודש שעבר קיבל גילת, זוכה פרס סוקולוב, הודעה על הפסקת עבודתו ב"ישראל היום", בו עבד כ-9 שנים, זמן קצר לאחר שהכותב הבכיר השני בעיתון, דן מרגלית, קיבל הודעה דומה.

לשני הכותבים הבכירים, שזכו לשכר גבוה, נאמר כי בשל עלותם הגבוהה העיתון נאלץ להפסיק את העסקתם, אך גם לאחר ששניהם הודיעו כי הם מסכימים לקיצוץ דרמטי בשכרם, בעיתון התעקשו על פיטוריהם.

על בסיס זה טען גילת בראיון בגלי צה"ל כי פיטוריו קשורים לכך ש"החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד רעייתו שרה מתקרבות להכרעה, ולא רוצים בעיתון כתב כמוני עם טור שלוחם נגד שחיתות שלטונית וציבורית".

עד למעברו ל"ישראל היום" עבד גילת, 67, כעיתונאי חוקר ב"ידיעות אחרונות", שם חשף בין היתר את פרשת אריה דרעי, פרשת המעשים המגונים של יצחק מרדכי ופרשת האי היווני בה היה מעורב ראש הממשלה דאז אריאל שרון.

ב-2008 עזב גילת את "ידיעות" בטונים צורמים, לאחר שטען כי בשנותיו האחרונות בעיתון צעדיו הוצרו ותחקירים שערך צונזרו או צומצמו משמעותית. גילת אף תבע את העיתון, ובסיומו של ההליך נפסקו לו 600 אלף שקל.

ראש חטיבת החדשות של "כאן", ברוך שי, מסר היום (ב'): "גילת הוא סמל לעיתונות חוקרת, אמיצה ולוחמת בשחיתות הציבורית וביחסי הון-שלטון. אני שמח שיוכל לתרום מניסיונו ויכולותיו לחטיבת החדשות של 'כאן'".

במקביל, אתמול (א') נודע כי בחדשות 2 בחרו בדנה ויס לפרשנית המדינית החדשה של החברה. ויס תחליף את אודי סגל, שהודיע לאחרונה על עזיבה לטובת תוכנית יומית של הזכיינית רשת, שתעלה לאוויר לקראת פיצול ערוץ 2 בנובמבר. ויס תמשיך להגיש במקביל את "חדשות סוף השבוע", מהדורת החדשות שמשדר הערוץ במוצאי שבת.

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, מסר אתמול עם ההודעה על המינוי: "דנה היא מהעיתונאיות המוכשרות שצמחו בחברת החדשות ויכולותיה מוכחות. חדשות 2 תמשיך להציג הישגים בסיקור התחום המדיני ללא מורא וללא משוא-פנים".