מאור בן נעים תובע 2.5 מיליון שקל מ"פרסום אברהם"

איש הדיגיטל תובע את הפרסומאי יריב אברהם ומגולל בכתב התביעה את סיפור השותפות בין השניים - שהניבה רווחים אך עלתה על שרטון בדמות יחסי שותפות לא תקינים

איש הדיגיטל מאור בן נעים תובע כ- 2.5 מיליון שקל ממשרד הפרסום אברהם.

בן נעים הוא בעל חברת "דה וולף מרקטינג" העוסקת בקידום שיווק דיגיטלי ומכירות לידים. על-פי התביעה, הוא הכיר את הפרסומאי יריב אברהם כשזה שימש מנהל הקמפיין של מפלגת "יש עתיד", בו לקח גם בן נעים חלק. לטענתו, לאחר הקמפיין ובעקבות עבודה נוספת משותפת על תקציב אירוקה, החליטו השניים כי יקימו יחד עסק בתחום הדיגיטל. האחריות על העסק הייתה אמורה להיות מחולקת כך שבן נעים יהיה אמון על הצד המקצועי, ואברהם - על הצד הניהולי וגיוס הלקוחות.

על-פי הנטען בתביעה, בהמשך הכניס אברהם לעסק על דעת עצמו מנהל נוסף, שהפך עם הזמן לשותף ודרש מבן נעים להכשיר אותו באופן מקצועי - לטענתו, במטרה שיחליף בהמשך את בן נעים עצמו.

לטענת בן נעים, במשך שנה וחצי של פעילות לא נחתם בין הצדדים חוזה שותפות, ורק בלחץ שלו נשלחה אליו טיוטת חוזה לשיתוף-פעולה עסקי. בהמשך, כשחוזה השותפות טרם נחתם, הודיע אברהם לבן נעים כי איננו מעוניין להמשיך בשותפות ביניהם - אך בהמשך נשלח לו טיוטת חוזה ספק.

לאחר העברת טיוטות הלוך ושוב, הודיעו לו מפרסום אברהם כי הם לא יעבדו יותר יחד, בשל אי-עמידתו של העסק ביעדים. לטענת בן נעים, מדובר בטענה כוזבת. עוד נטען כי במהלך השותפות הוא שילם עבור הפעילות סך כולל של למעלה ממיליון שקל.

בהמשך פתח פרסום אברהם את חברת הפרסום 99. בן נעים טוען כי מדובר בחוסר תום-לב, הפרה של התחייבויותיו בהסכמה לשותפות והתחמקות מלשלם את הכספים המגיעים לו. לטענתו, למרות שלא קיים חוזה שותפות, הם פעלו בהתאם להסכמות לשותפות, כשהוא לוקח חלק גם בתשלומים וגם בחלוקת הרווחים.

עוד נטען כי להערכתו החברה הייתה צפויה להכנסות של מיליון שקל בשנה, ואם מסתכלים על כך על-פי 5 שנים, מדובר בהפסד של 5 מיליון שקל.

יריב אברהם, מבעלי פרסום אברהם, מסר בתגובה: "למזלנו יש בית משפט שיקבע מה היה פה".