עדיין "מרגיש בטוח"? השר אריה דרעי יזומן לחקירה נוספת

שר הפנים, החשוד בהלבנת הון, מירמה ועבירות נוספות, יזומן בימים הקרובים שוב למשרדי להב 433 ■ ההערכה: החוקרים ידרשו לחקור את דרעי עוד מספר פעמים בפרשה המורכבת ■ רק החודש טען דרעי: "אני לא מודאג"

אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף
אריה דרעי / צילום: שלומי יוסף

שר הפנים אריה דרעי יזומן לחקירה נוספת בימים הקרובים. ההערכה במשטרה היא שגם החקירה הזו לא תהיה האחרונה בפרשה הסבוכה, ודרעי צפוי להיות מזומן יותר מפעם אחת למשרדי להב 433 בנוגע לחשדות נגדו - בהם עבירות מס, מירמה והפרת אמונים.

בתחילת החודש התייחס דרעי לחקירתו בפעם הראשונה ואמר בתוכנית הרדיו "דקלסגל" כי "הם עושים את עבודתם, אני עושה את עבודתי. אני מרגיש בטוח". דרעי דיבר על החקירות שעבר וסיפר כי חש כבוד רב לחוקריו. "הייתי שם כמה פעמים ועניתי על השאלות", שחזר.

"אני ממשיך לעבוד, הם עושים את עבודתם, אני מכבד אותם, הכול בסדר. אני עושה את עבודתי", הוסיף. דרעי טען במהלך הריאיון כי הוא חש בטוח בעמדתו, וכי החקירה עצמה תרמה למפלס הביטחון שלו. 

"אני מרגיש טוב מאוד, אני מרגיש בטוח ולא מודאג", סיפר השר באותו ריאיון, בהתייחסות נדירה לחשדות נגדו ונגד רעייתו. "אני מרגיש עוד יותר בטוח אחרי השאלות ואחרי התשובות. מה שיש לי לענות - עניתי במשטרה, זה הדבר הנכון".

השר התייחס גם לטענות שעלו בעיתון "ישראל היום", לפיהם גורמים במפלגת ש"ס פנו לאלי ישי כדי שיחזור ויוביל את המפלגה לאחר תקופת דרעי. "כנראה שאתם מכירים דברים שאני לא", אמר השר בתגובה לשאלה. "אני יכול להגיד שאני לא חושש שאלי ישי יחליף אותי".

 

חשד לעבירות מס, מירמה והלבנת כספים

השר דרעי ורעייתו נחקרים בשני נושאים עיקריים. הראשון - חשד לעבירות מס, מירמה והלבנת כספים בעסקאות נדל"ן, כשבאחת מהן הועברו נכסים בשכונת גבעת שאול בירושלים בבניין בן 5 דירות, מאריה דרעי לאחיו שלמה. עסקה שנייה קשורה לבית משפחת דרעי בספסופה, שהקמתו מומנה, על-פי החשד, מכספים שלא דווחו לרשויות המס.

הנושא השני נוגע על-פי הידוע לעמותת "מפעלות שמחה", שבראשה עומדת הגברת יפה דרעי, כפי שנחשף במהדורה המרכזית של חדשות 2. בשגרה, העמותה מפעילה בתי ספר, סמינרים ומוסדות חינוך אחרים. יחד עם זאת, גיוס התרומות ובעיקר השימוש שנעשה במקצת מכספי התרומות מעלים חשד לפלילים ולעבירות מס.

החקירה משותפת למשטרת ישראל, חקירות מס הכנסה תל-אביב-רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, ובליווי ופיקוח של היועץ המשפטי לממשלה.