הסטארט-אפ הישראלי ננורפ נמכר תמורת 45 מיליון דולר

הסטארט-אפ עוסק בתחום הבינה המלאכותית ■ הרוכשת היא חברת LogMeIn, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 6 מיליארד דולר

הסטארט-אפ הישראלי ננורפ (Nanorep) אשר פעיל בתחום הבינה המלאכותית נמכר תמורת 45 מיליון דולר. הרוכשת היא חברת LogMeIn (LMI) אשר נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 6 מיליארד דולר. ההכנסות של LogMeIn בשנת 2016 הסתכמו ב-336 מיליון דולר.

ננורפ הוקמה בשנת 2009 על ידי ארבעה יזמים - עמית בן שחר, אביב דרור, דורון הרצליך ועופר דוד. החברה הרוכשת הודיעה כי ננורפ, אשר מעסיקה כיום כ-50 עובדים, תהפוך למרכז הפיתוח שלה בישראל. בעקבות הרכישה צפויה מצבת כוח האדם של ננורפ להתרחב.

ננורפ פעילה כאמור בסגמנט של הבינה המלאכותית והיא מתמקדת בתחום החם של צ'אט בוטים - רובוטים אשר מאפשרים לגולשים "לנהל שיחה" עם נציג שירות וירטואלי. תופעת הבוטים זכתה באחרונה לתאוצה, בין השאר הודות לפעילות של פייסבוק בתחום. מספר הבוטים בפייסבוק מוערך ביותר מאשר 30 אלף, כאשר יותר ממאה אלף מפתחים עוסקים בימים אלה בפיתוח בוטים נוספים ושיפור היכולות של הבוטים הקיימים.

אלי קמפו, אשר מכהן כמנכ"ל ננורפ הצטרף אליה בשנת 2014. קמפו התייחס לעסקה ואמר כי "LogMeIn וננורפ חולקות חזון משותף לגבי עתיד האינטראקציה של חברות עם הלקוחות שלהן". לדבריו, "היכולת להעניק ללקוח מענה מדויק, מיידי ואישי, מעלה את איכות השירות ושביעות רצון הלקוח ובו זמנית חוסכת עלויות לארגון. אנחנו מאמינים כי החיבור שלנו עם LMI הוא טבעי וייצר ערך רב ללקוחות שתי החברות. באמצעות שילוב יכולות ה-AI (בינה מלאכותית) שלנו עם המערכות החזקות של LMI בתחומים של קשרי לקוחות ותמיכה, נוכל לייצר כלים ופתרונות יוצאי דופן שיסייעו למחלקות שירות הלקוחות בארגונים רבים".

נציין כי העסקה מורכבת מתשלום של 45 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות ומתשלום נוסף בהיקף של 5 מיליון דולר שאותו תשלם הרוכשת לעובדי מפתח בחברה הנרכשת. נוסיף כי מדובר ברכישה הראשונה של LogMeIn בישראל.

ננורפ מציינת כי המוצר שלה מוטמע היום בשורה של אתרים גדולים בישראל לרבות בנק לאומי, אל על, מכבי שירותי בריאות ועוד. רשימת הלקוחות של החברה בעולם כוללת תאגידי ענק לרבות פדקס, איקאה, וודאפון ועוד.

מאז הקמתה גייסה ננורפ 11 מיליון דולר כאשר המשקיעה הגדולה ביותר בחברה (23%) היא JAL Ventures. את JAL הקימו יהושע ועמירם לוינברג, האחרון מכהן כיו"ר החברה. ברשימת המשקיעים של ננורפ ניתן למצוא גם את האנג'ל גיגי לוי והקרנות OurCrowd, iAngels, Titanium ו-Oryzn.