עסקה בשווי 164 מיליון א': אפריקה לא תמכור הבניינים ברומניה

לאחר שהרוכשת ביטלה את רכישת בניינים 4-5 באפי פארק ברומניה, אפריקה מודיעה על ביטול מכירת בניינים 4-5 ■ העסקה הכוללת אמורה הייתה להניב לאפריקה תזרים מזומנים של כ-288 מיליון שקל ורווח הון (לאחר מס) של כ-19 מיליון שקל

אפי פארק וקניון קוטרוצ'ן, בוקרשט / צילום: אתר החברה
אפי פארק וקניון קוטרוצ'ן, בוקרשט / צילום: אתר החברה

קצת יותר משבוע לאחר ביטול חלק מהעסקה למכירת בנייני המשרדים בבוקרשט רומניה, אפריקה ישראל   מודיעה על ביטולה המלא. החברה הבת אפריקה נכסים הודיעה הבוקר כי היא ביטלה ביוזמתה את מכירת בניינים 1-3 באפי פארק, לאחר שהרוכשת ביטלה את רכישת בניינים 4-5.

אפריקה, שנמצאת בימים אלא בגיבוש הסדר חוב שני, רצתה למכור את כל הקומפלקס כמכלול, ומשבוטלה המכירה של שלושה מהבניינים (שלגביהם לא נחתם הסכם מחייב), החברה ביטלה את המכירה של השניים האחרים באופן שיאפשר את המשך הפעלת כל בנייני המשרדים שבפארק העסקים כקומפלקס אחד.

נזכיר, כי כל העסקה אמורה הייתה להניב לאפריקה תזרים מזומנים של כ-288 מיליון שקל ורווח הון (לאחר מס) של כ-19 מיליון שקל. התמורה בגין מכירת הבניינים אמורה היתה להיקבע על בסיס שווי נכסים של 164 מיליון אירו, לטענת החברה. 

בהודעה הקודמת של אפריקה ב-25 ביולי החברה טענה בתוקף כי מכירת הבניינים 4-5 שרירה וקיימת, והנה מספר ימים לאחר מכן היא ביטלה את העסקה. 

אבי ברזילי, מנכ"ל אפי אירופה, מסר שעם ביטול העסקה אין בכוונת החברה להעמיד שוב את הנכסים הללו למכירה בעתיד הקרוב. אלא בכוונתה לפעול למימון מחדש של האשראי בגין הפרויקט, שהוא מהמובילים בבוקרשט בתחום המשרדים.

פארק העסקים אפי פארק, הצמוד לקניון אפי קוטרוצ'ן, כולל 5 בנייני משרדים בשטח כולל של כ-70 אלף מ"ר להשכרה, והוא מצוי בתפוסה מלאה וצפוי להניב הכנסה תפעולית נטו של כ-13 מיליון אירו בשנת 2017.