מחקר חדש: כך ייראה המין האנושי בעוד 1,000 שנה מהיום

כיצד יראה המין האנושי בעוד 1,000 שנה מהיום? את התשובה לשאלה הזו מנסה לספק המגזין "ביזנס אינסיידר", כשהוא מסמך על שלל מקורות מדעיים לצורך שרטוט דמותו של האדם שיהלך על פני כדוה"א בשנת 3000

המין האנושי, העתיד/ צילום: שאטרסטוק
המין האנושי, העתיד/ צילום: שאטרסטוק

כיצד ייראה המין האנושי בעוד 1,000 שנה מהיום? את התשובה לשאלה הזו מנסה לספק המגזין "ביזנס אינסיידר", שיוצא ראשית כל בהנחה שכל בני האדם יהיו גבוהים יותר, והוא מבסס את זה על הנתון שאומר כי ב-130 השנה האחרונות הגובה הממוצע לגבר אמריקאי האמיר מ-1.70 ל-1.78 מ', ויש לשער שמגמה זו רק תימשך.

מה שבטוח הוא שנשלב יותר ויותר מכונות שיעצימו את הביצועים הטבעיים שלנו. בין אם זו שמיעה, ראייה או תחזוקת הבריאות הכללית. דוגמה לשיפור היכולות הללו שיש לה ביטוי כבר בימינו אנו היא פיתוח פרי מחקר של אוניברסיטת אורגון בארה"ב של עין ביונית המסוגלת לסייע לבעלי ליקויי ראייה לראות. פיתוחים כגון אלו כך קובע המגזין יאפשרו לבני אדם בעתיד אף לראות דברים שנחשבים כיום לבתי נראים בעין אנושית רגילה כמו קרני איקס או אינפרא אדום.

גם בכל הקשור למראה החיצוני שלנו עתידים להיות שינויים. הגנים שלנו יעוצבו אחרת למטרות שונות, בין אם בצורה מלאכותית לשם מאבק במחלות שונות ובין אם כמענה לסביבה משתנה, לדוגמה חיים על פני כוכבי לכת אחרים כמו מאדים.

ידוע כי מאדים מקבל 66% פחות אור ושמש ולכן יש סיכוי שאישוני העין של תושבי מאדים העתידיים יאלצו להסתגל לכך ויתרחבו באופן קבוע כך שיוכלו לספוג כמות גדולה יותר של אור. כמו-כן מאחר וכוח המשיכה במאדים הוא 38% פחות מזה שעל כדור הארץ, צפויים ילידי מאדים להיות גבוהים יותר מאחיהם הארציים.

השינוי המשמעותי ביותר שצופן לנו העתיד הוא בהארכת תוחלת החיים עד לכדי נצח. דרך אחת להגשמת החזון הזה הוא באמצעות הביצוע של טרנספורמציה לתודעה האנושית. כבר בימים אלו מדענים מאיטליה וסין עורכים ניסויים בבע"ח בניסיון להעביר תודעה מגוף אחד למשנהו, כשלטענתם הצעד הבא הוא השתלת ראש לגוף מארח.

בין אם נתמזג עם מכונות או שנהפוך ליצורים המונעים באמצעות מחשב שאלה אחת נותרה עדיין פתוחה ללא מענה והיא האם נצליח להימנע מהיכחדות המין האנושי עקב מפגש לא סימפטי באסטרואיד או מלחמה גרעינית כזאת או אחרת.