הבג"ץ שחסם

הממשלה שיבשה את סדרי השלטון עד לסכנת אנרכיה. בא העליון ואמר: עד כאן

מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון (צילום: איל יצהר)
מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון (צילום: איל יצהר)

בג"ץ ביטל אתמול (א') את חוק מיסוי דירה שלישית. ההחלטה היא אחת החשובות שניתנו בבג"ץ בשנים האחרונות. לא בגלל מיסוי, וגם ללא קשר לדירה שלישית. חשיבותו נובעת מכך שממשלה זו, וגם כמה מקודמותיה בראשות ביבי, שיבשו את סדרי השלטון עד שהייתה סכנה של שלטון האנרכיה. בא בית המשפט העליון, בראשות מרים נאור, דפק בפטישו על השולחן ואמר: עד כאן.

המוטו של הביבי-טן

לשופטים התברר כי חוק דירה שלישית אושר בצורה הכי פרטאצ'ית שאפשר, באופן שניתן לכנותו "דוד ביטנית". אותו ביטן המוזר שביבי הנחית עלינו, מאמין שקריאת ספרים היא דבר מיותר. לא פלא, לכן, שמבחינתו שלו ושל כמה מעמיתיו, גם קריאת הצעות חוק, לפני שמצביעים עליהן, אינה מחויבת המציאות. יאללה, תצביעו ותאשרו את מה שדורשת הממשלה - זה המוטו של הביבי-טן.

מחוקקים ללא כבוד

באו שופטי בג"ץ ואמרו, בעצם, כך: מסתבר שלכם המחוקקים אין כבוד למשימה שלשמה נבחרתם. לא ממש חשוב לכם לדעת על מה אתם מצביעים. לכן אין ברירה, אלא שאנחנו, השופטים, נבהיר לכם שחוקים צריך שיאושרו רק לאחר שהתאפשר לכם לקרוא אותם בקפדנות, ולאחר מכן לקיים דיון רציני, לא ביטני.

זה כמובן צריך להיות מובן מאליו, אבל מכיוון שלחבורת הביטנים זה לא ברור - טוב שיש את בית המשפט העליון. את מבינה, איילת שקד? את אמורה להיות שומרת הסף בעניינים אלה, אבל את עושה את ההפך. את פוגעת בהליכי קבלת חוקים, ובנוסף לכך מנסה לפגוע במוסד המשפטי העליון כדי שלא יוכל לחסום בדישם שוורים כמוך וכמו ביטן.

שרת משפטים גרועה

שקד, צריך לומר זאת, היא שרת המשפטים מהגרועים ביותר שהיו כאן. אין לה מושג על מהות התפקיד, והיא רואה בו מקפצה לקדם את מפלגתה ואת עצמה, על-ידי מציאת חן בעיני מתנגדי בית המשפט. במקום להגן עליו, היא מצטרפת אל המתנגדים לו.

עצם מינויה לשרת המשפטים היה בדיחה, מכיוון שהיא לחלוטין נטולת כישורים, והכי גרוע - היא חושבת שהיא כן יודעת ומבינה. באינטונציה של ילדה מפונקת היא מטיפה מוסר לאנשים הרבה יותר בקיאים ומנוסים ממנה ויוזמת תהליכים שבנט רוצה ביקרם.

"נילחם בחופים"

אולי עכשיו אתם, הביבי-טנים, וזה כולל כמובן את שקד, מבינים למה אנחנו, כל האחרים, לא ניתן לכם לפגוע בבית המשפט העליון. בלעדיו נישאר חשופים לשכמותכם, ללא הגנה. כדי לשמר את המוסד החיוני הזה אנחנו "נילחם בחופים, נילחם בשדות וברחובות, נילחם בגבעות. לעולם לא ניכנע!!!" (לקוח מנאום דנקרק של צ'רצ'יל).