ההגרלה הגדולה: 462 דירות על המדף בטירת הכרמל

דירות אלה ייצאו להגרלה נוספת שתיועד לזכאי סדרה א' ו-ב'

כצפוי, ביקוש קשיח להגרלה הגדולה של מחיר למשתכן אליה נרשמו למעלה מ-40 אלף זכאי התוכנית הממשלתית. עם זאת, האפשרות לזכאים לבחור 3 יישובים בהם ייגשו להגרלה, כמו גם ההגרלה המדורגת של היישובים, יצרו מצב בו למרות הביקוש הגדול לעומת הדירות שעמדו להגרלה, 462 דירות נותרו על המדף ללא זוכים.

כך, נתונים ראשונים מההגרלה הגדולה מעידים כי מתוך 24 יישובים שהשתתפו בהגרלה, רק ביישוב אחד מספר המשתתפים בהגרלה הפועל היה נמוך יותר מהיצע הדירות שעמד להגרלה. על-פי נתונים ראשוניים של משרד הבינוי והשיכון, נראה כי בחלק מהפרויקטים בטירת הכרמל זכה כל מי שנרשם לפרויקט. מדובר ב-3 פרויקטים בשכונת החותרים (מתוך שישה שהשתתפו בהגרלה) של החברות אשדר, גרופית ואורתם וילאר. בפרויקטים הללו נראה כי מספר המשתתפים בהגרלה בפועל היה נמוך ממספר הדירות שהוגרלו, כך שכל אחד מהזכאים שנרשם להגרלה זו זכה בדירה.

על-פי הנתונים, בפרויקט של אורתם-וילאר עמדו 304 דירות להגרלה, 237 זכאים השתתפו בהגרלה, מתוכם 17 בני מקום. בפרויקט של חברת גרופית יצאו להגרלה 211 דירות, כאשר מספר הזכאים שהשתתפו בהגרלה בפועל עמד על 48 בלבד, רק אחד מהן בן מקום; ובפרויקט של חברת אשדר השתתפו בהגרלה 244 דירות, כאשר מספר הזכאים שהשתתף בפועל בהגרלה עמד על 12 בלבד, אחד מהם בן מקוםף והשאר רוכשים מחוף ליישוב.

בירור במשרד הבינוי והשיכון אודות הדירות שנותרו על המדף מעלה כי הן עתידות לחזור להגרלה נוספת בקרוב, ככל הנראה כבר בשבוע הבא, שתהיה מיועדת לזכאי סדרה א' וגם סדרה ב' יחד. נציין כי מדובר ב-462 דירות בסך-הכול. בשאר היישובים שהשתתפו בהגרלה, הביקוש עלה על ההיצע, ועל-פי הנתונים, כל הדירות שעמדו להגרלה אכן הוגרלו לזכאים.

נציין כי כעת נותר לראות האם הזכאים שיגיעו למעמד בחירת הדירות אכן יבחרו בדירות או יחליטו לוותר על הזכייה, מה שיגרור זכייה של הבאים בתור ברשימה, ובאם כל אלה ימוצו - גם הגרלה חוזרת בהמשך.

עם זאת, נזכיר כי בחלק מהפרויקטים מועד בחירת הדירות עדיין רחוק, משום שהקבלנים טרם קיבלו את הקרקע או טרם סיימו את התכנון. 

במקביל, הפרויקט שזכה להכי הרבה נרשמים היה פרויקט של חברת "קלוד נחמיאס" בראשון לציון מזרח, פרויקט הכולל 56 דירות בלבד, עליהן התחרו קצת יותר מ-12 אלף זכאים שהשתתפו בהגרלה בפועל. על פי הנתונים, 26 מהזוכים בפרויקט זה הם בני מקום ו-30 אינם בני מקום. נציין כי גם בשאר הפרויקטים בראשון לציון סיכויי הזכייה היו זעומים במידה דומה. שתי ערים נוספות בהן נרשם ביקוש של למעלה מ-10,000 זכאים שהשתתפו בהגרלה על פרויקטים ביישוב הם בית שמש והרצליה.

ניתוח נוסף של הנתונים, מעיד כי הפרויקט בו זכו הכי הרבה בני מקום הוא פרויקט של חברת "פרשקובסקי" בעיר רמלה, הכולל 572 דירות שעמדו להגרלה. 222 זכאים בני מקום זכו בזכות לרכוש דירה, אל מול 350 זכאים מחוץ ליישוב.

במקביל, הפרויקט בו זכו הכי הרבה זכאים שאינם תושבי היישוב הוא פרויקט של חברת "רמי שבירו" בעיר ראש העין. פרויקט זה כולל 543 דירות שיצאו להגרלה, כאשר 416 מהזוכים הם זכאים שאינם בני מקום ורק 127 הם זוכים בני העיר.

ממשרד השיכון נמסר כי: "בשעה זו (16:00) משרד הבינוי והשיכון נמצא בעיצומו של תהליך ממוחשב של עדכון משתתפי ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן בדבר התוצאות באתר ההרשמה. עד כה נשלחו הודעות זכיה לכ- 10,000 זוכים (כ- 70 הגרלות) - מדובר בתהליך הדרגתי שטרם הסתיים. לאחר סיום שליחת ההודעות לזוכים, ישלחו הודעות לכל הנרשמים שלא זכו בהגרלה הגדולה. כבר כעת ניתן לראות את התוצאות של כל הגרלה באתר ההגרלות. יחד עם זאת אנו ממליצים להתאזר בסבלנות עד לקבלת הודעה מסודרת. המשרד מבצע את מרב המאמצים על מנת להשלים את תהליך שליחת ההודעות עד סוף היום. במקרים חריגים יתכן וההודעות ישלחו ביומיים הבאים".