ראדא עלתה ב-12% ביומיים; DBSI רושמת תשואה של פי 6

הסיבה לזינוק במניה: דוחות כספיים טובים שפרסמה החברה הביטחונית

ערכת ההגנה "חץ דורבן" בפיתוחם של תע"ש וראדא / צילום: אתר תע"ש
ערכת ההגנה "חץ דורבן" בפיתוחם של תע"ש וראדא / צילום: אתר תע"ש

דוחות כספיים טובים שפרסמה החברה הביטחונית ראדא  הובילו לקפיצה של 12% במנייתה בשני ימי המסחר האחרונים בוול סטריט. ראדא, המפתחת מערכות רדאר ופתרונות אוויוניקה (מערכות אלקטרוניקה בכלי טיס), נסחרת כעת בשווי של כ-48 מיליון דולר, לאחר ששווי החברה כמעט הוכפל בשנה האחרונה.

הנהנית המרכזית מכך היא חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, שלפני כשנה וחצי ניצלה את מצוקת הנזילות של ראדא ונכנסה להשקעה בחברה. DBSI השקיעה בראדא כ-4 מיליון דולר כהשקעה ראשונית, כשרכשה מניות במחיר של 23.5 סנט למניה בלבד - לעומת מחיר של כ-2.2 דולרים כיום.

תשואה חלומית תוך שנה וחצי

בתקופה שחלפה מאז, DBSI מימשה אופציות לרכישת עוד מניות תמורת 1.5 מיליון דולר, במחירי מימוש של 23.5-47 סנט למניית ראדא. לאורך התקופה DBSI גם מכרה מניות במחירים של 0.66-1.36 דולרים, ובתמורה כוללת של כ-3.7 מיליון דולר. נכון להיום, DBSI מחזיקה במניות ראדא בשווי של כ-29 מיליון דולר. כלומר, בסך הכל DBSI כבר רושמת תשואה של פי שישה על השקעתה בראדא בתוך שנה וחצי.

ראדא רשמה ברבעון השני הכנסות של 5.3 מיליון דולר - עלייה של 94% לעומת הרבעון המקביל, ובמחצית הראשונה ההכנסות היו 10 מיליון דולר, עלייה של 93% לעומת המחצית המקבילה.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ברבעון ל-490 אלף דולר, ובמחצית ל-883 אלף דולר, לעומת הפסדים בתקופות המקבילות. ראדא העלתה את תחזית ההכנסות השנתית ל-25 מיליון דולר - צמיחה של 100% לעומת 2016. "אנו מאמינים כי אנו נמצאים כעת בשלבים המוקדמים לפני פריצה ומימוש הפוטנציאל ארוך הטווח של טכנולוגיית המכ"ם שלנו", מסר המנכ"ל, דב סלע.