שיערוכי ענק לנכסיה של עזריאלי בת"א הובילו לרווח של 614 מ' ש'

המנכ"ל, יובל ברונשטיין: "החששות לגבי בניית משרדים בת"א כבר לא קיימים. אנחנו מאמינים בשוק זה ובונים שני מגדלי משרדים נוספים"

יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי
יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי

ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי  סיכמה הבוקר רבעון נוסף עם רווח נקי מרשים, הפעם של 614 מיליון שקל, וזאת שוב בתמיכת שיערוכי נכסים רחבי היקף. רווחיה ברבעון המקביל אשתקד עמדו על 244 מיליון שקל.

הפעם במוקד השיערוכים עומדים שטחי המשרדים שלה בפרויקט שרונה, הממוקם מול מגדלי עזריאלי ובמגדלי עזריאלי עצמם שבמרכז תל-אביב. אלה היו אחראיים יחד על כ-455 מיליון שקל, מסכום כולל של כ-530 מיליון שקל שהציגה עזריאלי בסעיף השיערוכים שלה, כשעל עיקר היתרה אחראית פעילות הדיור המוגן של הקבוצה.

זהו כבר השיערוך השני שמבצעת עזריאלי לפרויקט שרונה, אחרי שיערוך שבוצע לו בסוף 2016. שרונה הוא כיום פרויקט המשרדים הגדול בארץ, הנמצא עדיין בשלבי בנייה, עם שטחי משרדים של 118 אלף מ"ר ונמצא בכותרות לא מעט, בזכות כמה שוכרים בולטים שלקחו בו שטחים לאחרונה. בנוסף למשרדים, הנכס יכלול קניון.

השוכרים: אמזון, פייסבוק וסיטיבנק

חברת איירון סורס היא השוכרת הראשונה בנכס, עם שטחים של כ-12 אלף מ"ר. במהלך הרבעון השני השכירה עזריאלי קרוב ל-50 אלף מ"ר שטחי משרדים בשרונה, ובין השוכרים הבולטים שם ניתן להזכיר את אמזון, פייסבוק וסיטיבנק.

ההשקעה של עזריאלי בשרונה צפויה להגיע לכ-1.8-1.9 מיליארד שקל, והוא צפוי לייצר לקבוצה עוד רווחים משמעותיים בהמשך השנה או במהלך 2018, לאחר שיתאכלס במלואו. הצפי הוא כי הנכס ייצר לעזריאלי רווח תפעולי נקי (NOI) שנתי של כ-200-210 מיליון שקל.

לדברי יובל ברונשטיין, מנכ"ל עזריאלי, "שוק המשרדים פעיל מאוד באזור תל אביב ומירב הביקושים הם של משרדי עו"ד וחברות היי-טק בכלל ובינלאומיות בפרט. החששות שהיו בשוק בעבר לגבי היקף הבנייה של משרדים בתל אביב כבר לא קיימים. אנחנו האמנו בעבר ומאמינים גם היום בשוק זה, ונמצאים בתהליכי בנייה של עוד שני מגדלי משרדים משמעותיים - המגדל הרביעי במרכז עזריאלי (בית ידיעות אחרונות, א ל) בהיקף שיגיע לכ-150 אלף מ"ר, ומגדל עזריאלי טאון ליד מרכז עזריאלי בהיקף של כ-50 אלף מ"ר".

בסיכום מחצית השנה רווחי עזריאלי הצטברו ל-882 מיליון שקל, לעומת 919 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. את 2016 כולה סיכמה עזריאלי עם רווח נקי עצום של 1.8 מיליארד שקל, שנתמך גם הוא בשיערוכים שהסתכמו אז בכ-530 מיליון שקל.

כאמור, עזריאלי סיכמה רבעון שני חיובי גם בפעילות השוטפת, ופעילות הייזום הנרחבת שהיא מבצעת באה לידי ביטוי ברווח התפעולי הנקי (NOI) הרבעוני של פעילות הקניונים, שטיפס ב-7% ל-207 מיליון שקל, בעיקר בהשפעת פתיחת קניון ראשונים בראשל"צ ברבעון הראשון של השנה וכן מרכישת נכס ברעננה בשנה שעברה. פתיחת קניון ראשונים סייעה לעזריאלי להציג עלייה של קרוב ל-6% בפדיונות הקניונים ברבעון, ובניטרולו היא מציגה עלייה של 1.6% בפדיונות הקניונים לעומת הרבעון המקביל.

עזריאלי מחזיקה בישראל ב-17 קניונים וב-13 בנייני משרדים, ב-2 בתי דיור מוגן וכן ב-7 בנייני משרדים בארה"ב, ובסך הכול בשטחי השכרה בהיקף של 1.12 מיליון מ"ר.

החברה שהונפקה ב-2010 היא כיום השישית בגודלה בת"א, ונסחרת בשווי המתקרב ל-25 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה עלתה השנה ב-25%. היום נסחרה המניה בעליות קלות.