מרצדס-מייבאך הציגה רכב קונספט עם 4 מנועים חשמליים

מכונית העל הדו-מושבית זכתה לשם "6 קבריולה" ומתיימרת להציג את "החזון האולטימטיבי של יוקרה" ■ צפו בווידאו

מרצדס חשפה מכונית תצוגה מרהיבה באירוע שבוע המכונית של מונטריי בקליפורניה. תחת המותג מרצדס-מייבאך (Maybach), שבעבר הופרד ממרצדס וכיום מהווה מעין סדנת שיפורים פנימית, הגרמנים חשפו את מה שהם מכנים "החזון האולטימטיבי של יוקרה".

נראה שהמכונית החדשה, שמכונה בפשטות "6 קבריולה", אכן מגשימה את ההבטחה: מדובר במכונית בעלת ממדים נדיבים מאוד - 5.70 מטרים ליתר דיוק, הכוללת שני מושבים בלבד, מה שמטיל בספק את השימושיות שלה כשלוקחים בחשבון שמדובר במכונית שארוכה בכמעט חצי מטר מדגם ה- S קלאס של מרצדס.

ה-6 קבריולה היא מכונית חשמלית עם לא פחות מ-4 מנועים, אחד לכל גלגל, שגם יוצרים הנעה כפולה וביחד מספקים 750 כ"ס, מספיק בשביל להאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-4 שניות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

הבחירה בהנעה חשמלית פינתה מקום רב למטען בחרטום המכונית. מרצדס בחרה להשתמש בו לצורך תא מטען ייחודי, עם תאים מותאמים לאבזור שעוצב במיוחד עבור דגם זה.

בדומה למרצדס-מייבאך 6 הקודמת, שנחשפה לפני שנה בדיוק והציעה רכב קופה ומערכת הנעה דומה, גם ה-6 קבריולה היא רק תרגיל בעיצוב. בשלב זה לא ידוע על כוונה של מרצדס להעלות את יצירת המופת הזו על פס הייצור, אבל מכיוון שממילא אם הייתה הופכת למכונית סדרתית מחירה היה רחוק מהישג ידם של בני תמותה, אולי עדיף שתישאר בגדר חלום.