נמשכת הנטישה בפועלים אי.בי.אי חיתום: שני סמנכ"לים עוזבים

אילן מוסנאים ונדב זיו מתכוונים לחבור לליפא, עמית וגולדשמידט בחברת החיתום החדשה שיקימו

ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום
ארז גולדשמידט, מנכ"ל פועלים אי.בי.אי חיתום / צילום: יונתן בלום

חברת החיתום פועלים אי.בי.אי  מתרוקנת מעובדיה הבכירים, ומנייתה ממשיכה לצלול. אל המנכ"ל ארז גולדשמידט - שהודיע בתחילת השבוע על רצונו לעזוב לטובת הקמת חברת חיתום חדשה עם צמד יועצי ההנפקות רפי ליפא וגל עמית - מצטרפים כעת שני הסמנכ"לים אילן מוסנאים ונדב זיו, שהודיעו גם הם על רצונם לעזוב. השניים צפויים לחבור לגולדשמידט בחברת החיתום החדשה שיקים עם ליפא ועמית, שבה יחזיק כמחצית מהמניות.

גולדשמידט צפוי לסיים את תפקידו בפועלים אי.בי.אי לקראת סוף חודש נובמבר (20.11) ולגבי זיו ומוסנאים עדכנו בפועלים אי.בי.אי כי טרם נקבע מועד סיום כהונתם. בדומה לגולדשמידט, העומד בראש חברת החיתום כבר מזה כעשור, גם מוסנאים וזיו, סמנכ"לי השיווק והמכירות של חברת החיתום, הם כבעלי ותק בשוק המקומי, כך שעזיבתם מהווה מכה נוספת לפועלים אי.בי.אי. מוסנאים הצטרף לפועלים אי.בי.אי ב-2004 וזיו ב-2007, ושניהם מונו לתפקידם הנוכחי ב-2014 אחרי ששימשו כמנהלי הנפקות.

בכוונת ליפא, עמית וגולדשמידט להקים את חברת החיתום החדשה כדי לגרוף את מלוא עמלות הייעוץ והחיתום הגבוהות שמניבות הנפקות האג"ח של חברות הנדל"ן הזרות בתל אביב. עד היום קיבלה פועלים אי.בי.אי בין שליש למחצית מהעמלות האלה, שהיקפן הכולל בשנים האחרונות מוערך ביותר מ-100 מיליון שקל.

בד בבד נמשכה היום מגמת הירידות במניית פועלים אי.בי.אי שהשלימה צלילה שבועית בה איבדה כמחצית מערכה. החברה נסחרת בשווי שוק של 230-240 מיליון שקל, לעומת שווי של 475 מיליון שקל לפיו נסחרה לפני שבוע בלבד.

תחילת הדרמה בפועלים אי.בי.אי התרחשה לפני שבוע, אז דיווחה על סיום שיתוף הפעולה עם ליפא וגל, שפעלו בשנים האחרונות יחד עם פועלים אי.בי.אי בהנפקות האג"ח של חברות נדל"ן זרות בת"א. הנפקות הנדל"ן הזרות היו אחראיות על כמחצית מהכנסותיה של פועלים אי.בי.אי בסיכומה של 2016, ובמחצית הראשונה של השנה גדל חלקן ליותר מ-60%, כשההערכות הן כי חלקן ברווחי חברת החיתום גדול אף יותר.

החלטתו של גולדשמידט לעזוב את פועלים אי.בי.אי נובעת מהבנתו כי בחברת החיתום החדשה יוכל להרוויח סכומים גדולים משמעותית מאלה להם הוא זכאי כיום, משום שבפועלים אי.בי.אי חוק שכר הבכירים מגביל את רף השכר השנתי שלו ל-3.5 מיליון שקל (עלות שכרו בשנה החולפת).

צמד הסמנכ"לים הפורשים מוסנאים וזיו זכאים לשכר חודשי של 26.4 אלף שקל, בנוסף לזכאות של מענק שנתי המבוסס על תוצאות החברה. בסיכום 2016 עלות שכרו של מוסנאים עמדה על 1.7 מיליון שקל ושל זיו על 1.5 מיליון שקל.