אישום נגד אסי אבוטבול בגין רצח עו"ד יורם חכם וארתור רוזן

לפי כתב האישום, ראש ארגון הפשע לא היה מרוצה מהייצוג של עו"ד חכם, ולכן הביא למותו בפיצוץ ■ רצח רוזן לכאורה היה על רקע סכסוך על חוזה לחיסול שלא יצא אל הפועל

אסי אבוטבול / צילום: איל יצהר
אסי אבוטבול / צילום: איל יצהר

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) ופרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישו הבוקר (ג') לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אסי אבוטבול בגין קשירת קשר לרצח עו"ד יורם חכם ז"ל ורצח ארתור רוזן ז"ל. כתב האישום הוגש באישורו של פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

על-פי האישום הראשון, בתקופה הרלוונטית ייצג עו"ד יורם חכם כסנגור את הנאשם במסגרת הליך פלילי בו הואשם כראש ארגון פשיעה בצד עבירות נוספות, במשפט שהתנהל נגדו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. הנאשם היה נתון במעצר עד תום ההליכים במשפטו הנ"ל במתקן הכליאה רימונים בשרון.

לפי האישום, בסמוך ל-16.3.08, היות שהנאשם סבר כי עו"ד חכם ויתר על חקירתו של עד תביעה במשפטו, פיטר הנאשם את עו"ד חכם מייצגו בשיחת טלפון מהכלא. ב-17.3.08, לאחר שהנאשם ועו"ד חכם יישרו כביכול את ההדורים ביניהם, חזר עו"ד חכם לייצג את הנאשם במשפטו.

לפי הנטען, בסמיכות לכך, גמל הנאשם בליבו להמית את עו"ד חכם וזאת, בין היתר, לאור המתואר לעיל ומאחר שלא היה שבע-רצון מהישגיו של עו"ד חכם במשא-ומתן שניהל האחרון לסיום התיק בהסדר טיעון.

בנוסף, הנאשם לא היה שבע-רצון מאופן ניהול הגנתו על-ידי עו"ד חכם, לרבות בשל קצב ניהולו המהיר של המשפט. על-מנת להוציא את תוכניתו אל הפועל, קשר הנאשם קשר עם אחר או אחרים, שזהותו/ם אינה ידועה, בין היתר באמצעות מסרים ומכתבים שהוציא מהכלא וקיבל לכלא, בדרכים שונות, לרבות באמצעות עורכי דין, לגרום למותו של עו"ד חכם באמצעות פיצוץ מטען חבלה שיוצמד לרכבו.

לפי האישום, במסגרת הקשר הצטיידו אחרים, שזהותם אינה ידועה, במטען חבלה. כמו כן, במסגרת הקשר עקבו אחרים, שזהותם אינה ידועה, אחר עו"ד חכם. הכול, כך נטען, בהנחיית הנאשם ותוך עדכונו.

בסביבות 10.6.08, במסגרת הקשר ובשליחות הנאשם, הוצמד מטען חבלה מאולתר עם חומר נפץ במשקל של כ-1 ק"ג, עם מערכת הפעלה חשמלית, לרצפת רכבו של עו"ד חכם, בעת שחנה בחניון הבניין בו שכן משרדו. ב- 11.6.08, עת נהג עו"ד חכם ברכבו בשעות הערב ויצא מחניון בניין משרדו לרחוב יגאל אלון, בהגיעו לבניין מספר 53 ברחוב או בסמיכות לכך, הופעל מטען החבלה וגרם לפיצוץ ברכבו של עו"ד חכם. בעקבות הפיצוץ נפגע עו"ד חכם בצורה קשה, ומותו נקבע במקום.

על-פי עובדות האישום השני, בתקופה הרלוונטית היה ארתור רוזן בקשר עם הנאשם. אותה עת היה הנאשם מסוכסך עם אלון גלעדי ומשה הדס חברו. במועד שאינו ידוע, פנה הנאשם לארתור בהצעה שירצח את גלעדי בתמורה לתשלום שכר גבוה, והשניים לא הגיעו להסכמה. על רקע דברים אלה, נטען, גמלה בלבו של הנאשם החלטה להמית את רוזן.

לפי האישום, ב-23.11.1999, בשעות הערב, נפגשו הנאשם ורוזן יחד עם אדם נוסף, שזהותו אינה ידועה, ונסעו יחד ברכב בכביש החוף. בעת שנסעו בכביש, בקרבת קיסריה, עצרו בצד הכביש בדרך צדדית. אז ירדו הנאשם ורוזן מהרכב וצעדו רגלית לדרך הצדדית. בהגיעם למרחק של כ-10 מטרים מהכביש ירה הנאשם בעורפו של רוזן באמצעות אקדח. משהבחין הנאשם כי רוזן נותר בחיים וקם על רגליו, ירה בו מספר כדורים נוספים, ששניים מהם פגעו בחזהו העליון מצד שמאל ובכתפו הימנית של רוזן.

הנאשם, שסבר כי במעשיו גרם למותו של רוזן, חזר אל הרכב ועזב את המקום יחד עם האדם הנוסף. מיד לאחר מכן, בשארית כוחותיו, קם רוזן על רגליו, צעד בדרך הצדדית, עלה בחזרה אל כביש החוף, צעד מספר מטרים על הכביש ונדרס על-ידי רכב חולף שלא הייתה באפשרותו להימנע מהתאונה. סמוך לאחר מכן מת רוזן כתוצאה מאובדן דם נרחב שנגרם בעקבות הירי של הנאשם.

כתב האישום הוגש על-ידי צוות פרקליטים משותף מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) ופרקליטות מחוז מרכז (פלילי) - עורכי הדין ניסים מירום וליהי מלצמן מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) ועורכי הדין אילה אורן ורועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

יחד עם הגשת כתב האישום ובקשת המעצר עד תום ההליכים, הוגשה גם בקשה לאיחוד משפטים - בקשה לאיחוד כתב האישום שהוגש היום עם כתב האישום שהוגש נגד הנאשם לבית המשפט המחוזי.