דיווח בארה"ב: אימפרבה תשלם 19 מ' ד' ליישוב תביעה ייצוגית

בבקשה שהוגשה לפני כ-3 שנים נטען כי החברה, מייסדה שלמה קרמר וסמנכ"ל הכספים הפרו את חוקי ני"ע בכך שסיפקו דיווחים מטעים וכוזבים

שלמה קרמר / צילום: יונתן בלום
שלמה קרמר / צילום: יונתן בלום

חברת אימפרבה , המספקת פתרונות בתחום אבטחת המידע, תשלם 19 מיליון דולר ליישב תביעה שהוגשה נגדה לפני כ-3 שנים - כך עולה מדיווח של האתר המשפטי Law360.

הפשרה צריכה לקבל את אישור בית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה, ודיון בנושא צפוי להיערך בעוד מספר שבועות.

אימפרבה עדכנה בעבר בדוחותיה על התביעה הזו. מדובר בתביעה ובבקשה להכרה בה כייצוגית, שהגיש בעל מניות נגד החברה ונגד שלמה קרמר, מייסד החברה ששימש אז גם כמנכ"ל, וכן נגד סמנכ"ל הכספים טרנס שמיד (Schmid).

הבקשה הייתה להכיר בתביעה כייצוגית עבור כל מי שרכש מניות אימפרבה בין מאי 2013 לאפריל 2014, וזאת בטענה שהחברה, קרמר ושמיד הפרו את חוקי ניירות הערך בכך שסיפקו דיווחים מטעים וכוזבים במסגרת הודעות לעיתונות, שיחות ועידה עם אנליסטים, כנסי רוד שואו עם משקיעים ודיווחים ל-SEC (רשות ניירות ערך בארה"ב).

על-פי הדיווח ב-Law360, מבלי להודות באחריות, אימפרבה הסכימה לתשלום של 19 מיליון דולר ועורכי הדין של התובע יקבלו כרבע מהסכום. בדיווחה על התביעה בעבר, פירטה אימפרבה מספר גלגולים שעברו מאז הגשתה באפריל 2014, כולל בין היתר הגשת תיקון באישור בית המשפט ב-2016.

לפי טענות התובע בכתב התביעה, הנתבעים יצרו "הייפ" מטעה סביב העליונות הטכנולוגית של מוצרי אימפרבה. בין היתר צוין בתביעה כי קרמר מימש מניות אימפרבה ב-10 מיליון דולר כשהמניה נסחרה ברמות קרובות לשיא, "ובאופן חשוד, זאת הייתה הפעם הראשונה אי-פעם שמימש מניות בחברה". לאחר יומיים, לטענת התובע, "קרמר הפסיק למכור מניות והנתבעים גילו את האמת - אימפרבה פספסה את התחזיות ברבעון הראשון של 2014", בשל התחרות מול IBM.

באותה עת פרסמה אימפרבה אזהרת רווח, ומנייתה צנחה ב-43.7% בנאסד"ק ביום אחד.