יונדאי והטכניון יקימו שלוחת מו"פ לטכנולוגיות מתקדמות

במסגרת השת"פ יפעל הטכניון בתור מאתר ומגשר בין חברות סטארט-אפ בתחום כמו רכב אוטונומי, סייבר סקיוריטי לרכב ועוד, לבין יונדאי מוטרס

יונדאי I30 החדשה
יונדאי I30 החדשה

יונדאי מוטורס , אחד מיצרני רכב הגדולים בעולם, יקים בישראל שלוחת מחקר ופיתוח בשיתוף עם הטכניון ועם מוסד המחקר המתקדם למדע וטכנולוגיה (KAIST), שהוקם על ידי ממשלת קוריאה ופועל כמעין אוניברסיטה. במסגרת מזכר ההבנות, שעליו חתמה יונדאי מוטורס, תיקח החברה חלק בפרויקטים של מו"פ בתחום התחבורה העתידית שיבוצעו בטכניון. זאת במטרה "לתת מענה מהיר ואפקטיבי לצרכים המשתנים במהירות שקשורים לתעשיית הרכב".

על פי ההסכם החברה ושני מוסדות המחקר יקימו "קונסורציום למחקר בתחבורה עתידית", שיתמקד בשנים הבאות בטכנולוגיות מתקדמות דוגמת נהיגה אוטונומית, אבטחת סייבר לרכב ותובנה מלאכותית.

עוד חלק מעניין בהסכם הוא זה שבו "הטכניון ישמש בתור גשר בין יונדאי מוטורס וחברות סטארט-אפ ישראליות" תוך ניצול הניסיון והמומחיות של הטכניון בעבודה עם חברות כאלה. ככל הנראה מדובר באיתור הזדמנויות להשקעות הון סיכון בישראל, על פי מתכונת דומה לזו שבה פועלים משרדי ההשקעות של חברות הרכב הבין לאומיות בישראל.

ראש מרכז הפיתוח המתקדם של יונדאי מוטורס, טא-וון-לים, אמר כי "על ידי זיהוי, טיפוח והעצמה של העבודה עם חברות הסטארט-אפ הישראליות אנחנו מתכוונים להאיץ את ההובלה הגלובאלית שלנו בתחום התחבורה העתידית". לדבריו "ישראל ידועה בעולם באיכות הסטארט-אפים שלה". נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר במעמד החתימה "המהפכה התעשייתית הרביעית משנה במהירות את תעשיית הרכב ויוצרת הזדמנויות ייחודיות לאלה שיהיו אמיצים מספיק לאמץ אותן".

המהלך של יונדאי מוטורס בישראל ממשיך שורה ארוכה של מהלכים דומים, ברמות שונות של מחויבות, שביצעו יצרני הרכב בישראל בשנים האחרונות. בין השאר פועל כיום מרכז מחקר ופיתוח של ג'נרל מוטורס, שמעסיק מאות עובדים, וקיימת בישראל נציגות ישירה לאיתור השקעות וטיפוח קשרים מטעם קבוצת דיימלר, פורשה, סקודה, רנו ועוד.