אקזיט לסטארט-אפ EatWith; המייסדים הישראלים יעזבו

האתר, שפיתח פלטפורמה שבאמצעותה יכולים גולשים להשתתף בארוחות בבתי אנשים בעולם, נרכש ע"י VizEat מאירופה העוסקת באותו תחום

משתתפים בארוחה של EatWith / צילום: אתר החברה
משתתפים בארוחה של EatWith / צילום: אתר החברה

הסטארט-אפ הישראלי EatWith, שפיתח פלטפורמה שיתופית שבאמצעותה יכולים גולשים להזמין ארוחות מושקעות ואותנטיות בבתי אנשים מסביב לעולם, נרכש על-ידי חברת VizEat מאירופה העוסקת באותו תחום. דבר העסקה דווח באתר האינטרנט TechCrunch, והחברה הרוכשת אישרה את הדיווח, אך היקף העסקה לא דווח.

הרוכשת, חברת VizEat, פועלת ב-110 מדינות, והיא הוקמה ומנוהלת על-ידי המנכ"ל ז'אן מישל פטיט וקמיל רומני, מנהלת התפעול בחברה.

"Airbnb של הארוחות הביתיות"

חברת EatWith הוקמה בשנת 2012. לפי נתוני חברת המחקר IVC, היא גייסה 1.2 מיליון דולר ב-2012 ועוד 8 מיליון דולר ב-2013. גיוס נוסף בהיקף לא ידוע נערך בסוף 2016. בין המשקיעים ב-EatWith ניתן למצוא את קרנות ההון סיכון גריילוק וג'נסיס, לצד משקיעים פרטיים כמו אבישי אברהמי (מנכ"ל חברת האינטרנט Wix שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 2.9 מיליארד דולר); אילון תירוש, שהקים ומכר מספר סטארט-אפים; והיזם מוטי קירשנבאום.

eatwith
 eatwith

מייסדי החברה הם גיא מיכלין ושמר שוורץ, ומנכ"לית EatWith היא סוזן קים, שעבדה בעבר ב-eBay ובגוגל. לפי אתר האינטרנט של EatWith, מיכלין מוביל את הפיתוח העסקי של החברה ושוורץ משמש כמנהל הטכנולוגי (CTO) בה. עם זאת, לפי הדיווח ב-TechCrunch, מייסדי החברה כבר אינם חלק ממנה, אך מנהלים אחרים בחברה יועסקו ב-VizEat לאחר השלמת הרכישה.

EatWith משתלבת היטב בטרנד של כלכלה שיתופית, ובכתבה שפורסמה בעבר בבלומברג היא אף הוגדרה "Airbnb של הארוחות הביתיות המבושלות". בכתבה שפורסמה על החברה ב-CNBC בשנת 2014, היא הושוותה ל-Uber. באותה כתבה נכתב שהחברה הוקמה במטרה לאפשר לתיירים לטעום ארוחות מקומיות, אך מאפשרת גם למקומיים להגיע ולאכול בבתים של זרים ולהכיר אנשים חדשים. לפי נתוני החברה, היא עובדת ב-200 מדינות ועד כה נערכו באמצעותה 11 אלף ארוחות.

בראיון למוסף G של "גלובס" בשנה שעברה, אמרה מנכ"לית EatWith ישראל נועם קלינגר, "מדהים לראות את התגובה של השוק הישראלי לקונספט הזה ועד כמה גם הקהל פתוח ומוכן להתנסות בו. אנשים רוצים שיפתיעו אותם, שירגשו אותם. הם מחפשים חוויה כוללת שמתחילה בלהגיע למקום לא נודע, להציץ לביתו של המארח ולגלות מה יש לו בסלון ולהציץ לו במטבח". עוד נכתב, כי טווח המחירים באתר נע לרוב בין 100 שקלים ל-300 שקלים לסועד, כאשר "המודל העסקי מבוסס על כך שהלקוח משלם מראש, אונליין באתר, במערכת תשלומים מאובטחת של המיזם", כפי שמסבירה קלינגר. "אנחנו מעבירים את התשלום למארח, בניכוי 13% עמלה. המטרה שלנו היא שהמארחים יצליחו לבנות לעצמם עסקים עצמאיים ורווחיים".