פרשת הצוללות: איש עסקים המקורב לשר שטייניץ נחקר הבוקר

(עדכון) - עוד עוכב לחקירה באזהרה חשוד נוסף שעבד בעבר כיועץ אסטרטגי; שמו אסור בשלב זה לפרסום ■ נתן מור שוחרר בתנאים באישור ביהמ"ש; שני הנחקרים הנוספים שוחררו בתום החקירה בתנאים מגבילים

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

איש עסקים המקורב לשר האנרגיה יובל שטייניץ נחקר הבוקר (א') במשרדי יחידה להב 433 של המשטרה במסגרת תיק הצוללות וכלי השיט (תיק 3000). שמו של החשוד אסור בשלב זה לפרסום. 

בנוסף על היועץ שהוא קרוב משפחתו של שטייניץ שנחקר במשטרה בפרשת הצוללות, עוכב היום לחקירה באזהרה בפרשה חשוד נוסף. החשוד עבד בעבר כיועץ אסטרטגי.

שמות החשודים החדשים שנחקרים אסורים בפרסום בשלב זה. הם נחקרים, ובהתאם להתפתחויות החקירה תחליט המשטרה האם להביא אותם להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון בשעות אחר-הצהריים. 

נתן מור שוחרר בתנאים באישור בית המשפט. שני הנחקרים הנוספים שוחררו בתום החקירה לביתם בתנאים מגבילים. 

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אישר עקרונית לזמן לעדות את השר שטייניץ בפרשת הצוללות. עם זאת, בשלב זה לא ברור אם שטייניץ רק ימסור עדות או ייחקר כחשוד. 

בנוסף, בשבוע שעבר נעצר במסגרת הפרשה רמי טייב, יועץ פוליטי של שר האנרגיה יובל שטייניץ, בחשד ללקיחת שוחד ותיווך לשוחד. בהמשך הוא שוחרר למעצר-בית יחד עם חשודים נוספים בתיק 3000 - מפקד שייטת 13 לשעבר, שי ברוש; והשר לשעבר מודי זנדברג.