היכן העדיפו הישראלים לבלות בחופש הגדול?

מניתוח מימושי ההטבות וההנחות של מועדוני הצרכנות "שלך" ו"ביחד בשבילך" עולה כי הבילוי המועדף בחופש הגדול היה באטרקציות בילוי דוגמת לונה פארק, סופרלנד, איי ג'אמפ וכדומה

היכן העדיפו הישראלים לבלות בחופשת הקיץ? מניתוח מימושי ההטבות וההנחות של מועדוני הצרכנות - בהם מועדון "שלך" (עובדי הרשויות המקומיות) ומועדון "ביחד בשבילך" (לחברי ההסתדרות הכללית) - עולה כי הבילוי המועדף בחופש הגדול היה באטרקציות בילוי (דוגמת לונה פארק, סופרלנד, איי ג'אמפ וכדומה).

במועדון "שלך", המונה 120 אלף חברים לבדו, נרכשו כ-43 אלף כרטיסים מוזלים לאחת מהאטרקציות השונות, 40 אלף כרטיסי מוזלים נרכשו לאחד מפארקי המים (שפיים, מימדיון, ימית 2000 וכדומה), 17,000 כרטיסים לגני חיות ולספארי נמכרו הקיץ דרך המועדון - כשבכל המקרים עיקר הרכישות נעשה בחודש אוגוסט, כשהקייטנות וגני הילדים יצאו לחופש.

גם במועדון "ביחד בשבילך", המונה 200 אלף עמיתים, מזהים כי מבין מאות אלפי הכרטיסים שרכשו עמיתי המועדון הקיץ, בלטה העדפה למקומות בילוי ואטרקציות - 170 אלף כרטיסים נמכרו לפארקי מים ולפארקי שעשועים, 150 אלף כרטיסים מוזלים לבתי קולנוע נרכשו בחודשים יולי-אוגוסט, לצד כ-15 אלף כרטיסי כניסה לבריכות ברחבי הארץ.

גם לתערוכות שפועלות בתקופת הקיץ (דוגמת לגו, מפלצות או דרדסים) מסתבר שיש ביקוש: "דרך מועדון ביחד בשבילך" נמכרו 50 אלף כרטיסי כניסה מוזלים.

עוד מזהים במועדון "שלך" סגמנט שנמצא בצמיחה מהזווית הקולינרית: יותר מ-56% מרכישות חברי המועדון כוללות הטבות קולינריות, כשלפי המועדון ההטבה המועדפת ביותר על הישראלים היא ארוחת בוקר וארוחת בוקר זוגית בפרט. הטבות פופולריות אחרות כוללות הצגות ילדים ומופעי תרבות. לפי המועדון, כל עמית רוכש בממוצע 4 הטבות בחודש בהיקף ממוצע של 310 שקל.

עוד מזהים במועדון כי עיקר הכרטיסים למקומות בילוי או למופעים שרוכשים העמיתים הם לכאלה הנערכים בגוש דן-מרכז, גם כשמדובר בתושבים של אזורים אחרים בארץ.

הילה קניסטר בר-דוד, סמנכ"לית מועדון "שלך", הדגישה כי המועדון פועל ללא מטרות רווח, כך שההכנסות חוזרות לטובת סבסוד הטבות נוספות לעמיתים.

ביחס למחירי הקופה המלאים במקומות הבילוי, שיש להניח (ולקוות) שאך בודדים שילמו לאור שלל ההטבות המוצעות - איל קרוליצקי, מנכ"ל מועדון "ביחד בשבילך", מעריך כי המועדון חסך 15 מיליון שקל לעמיתים שלא שילמו מחיר מלא בערך כפול ומכופל בתקופת הקיץ.

ולא רק במועדוני הצרכנות שבקיץ תנועת הקניות דרכם עולה: מאות אלפי רוכשים עוברים דרך הטבות כרטיסי האשראי במתכונת 1+1 לאתרי בילוי, עבור מופעים או ביקור בקולנוע.