אחרי הרה-ארגון: בגיר רשמה ירידה בהכנסות וצמצום בהפסדים

חברת האופנה רשמה הפסד נקי של 574 אלף דולר המיוחס לבעלי מניותיה - קיטון של 64% בהשוואה להפסד הנקי במחצית הראשונה של 2016

חברת האופנה בגיר  סיכמה את המחצית הראשונה של 2017 עם ירידה בהכנסות, אבל במקביל הצליחה לצמצם את ההפסדים. בגיר, שנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון, פרסמה היום את דוחות המחצית הראשונה - תקופה שבה נמשך מהלך הרה-ארגון בחברה, שבמסגרתו בגיר מתמקדת בשלושה אתרים תפעוליים - בווייטנאם, במצרים ובאתיופיה.

במחצית הראשונה הכנסות החברה הסתכמו ב-28.1 מיליון דולר - ירידה של 16.1% בהשוואה למחצית הראשונה ב-2016, ושיעור הרווח הגולמי ירד מ-17.8% ל-16.3%. עם זאת, בגיר הצליחה לעבור מאיזון תפעולי לרווח תפעולי בסך 960 אלף דולר, בזכות צמצום מסוים בהוצאות התפעוליות וכן הכנסה אחרת שנרשמה במחצית הראשונה. בחברה מציינים כי בגיר ממשיכה לבחון דרכים נוספות לצמצום ההוצאות שלה ולזהות מקומות שבהם היא יכולה להתייעל.

המניה ירדה 42% מתחילת השנה

בשורה התחתונה, בגיר רשמה הפסד נקי של 574 אלף דולר המיוחס לבעלי המניות שלה - ירידה של 64% בהשוואה להפסד הנקי בתקופה המקבילה, כ-1.6 מיליון דולר. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, או כ-800 אלף דולר בניכוי רווח הון חד-פעמי, כתוצאה מרכישה שבוצעה באתיופיה, וזאת לעומת כ-800 אלף דולר בתקופה המקבילה ב-2016.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של בגיר היה שלילי במחצית הראשונה, בהיקף של 1.1 מיליון דולר. בסוף התקופה היו לבגיר בקופה מזומנים והשקעות בהיקף כולל של 7.2 מיליון דולר.

"התוצאות מצביעות על המשך ההתקדמות של הקבוצה באתרי הייצור המרכזיים שלה באתיופיה, לצד וייטנאם ומצרים - דבר המאפשר לבגיר להתחרות באופן אפקטיבי על עסקים עם הקמעונאים המובילים בעולם", מסר המנכ"ל, ערן יצחק. הוא הוסיף כי רמת המכירות היתה נמוכה מהצפוי, אבל לדבריו, הצפי לטווח הבינוני "מרגש מאוד", וזאת גם על רקע הגדלת קיבולת הייצור של החברה באתיופיה.

בגיר נסחרת כיום לפי שווי של 7 מיליון ליש"ט בלבד (כ-9.3 מיליון דולר), אחרי ירידה של 42% במניה מתחילת השנה. בגיר הונפקה לראשונה בלונדון ב-2014 בהובלת צביקה בארינבוים וקרן פימי, לפי שווי של 66 מיליון דולר אחרי הכסף. זמן קצר לאחר מכן, החברה נקלעה למשבר חריף ואיבדה את רוב שוויה. בתחילת השנה בגיר גייסה 1.6 מיליון דולר מקרן נוקד ובית ההשקעות אקסלנס.

בסוף 2016 חזר בארינבוים לשלוט בחברה, שתחת בעל הבית החדש-ישן גייסה הון וחתמה על הסדר חוב עם הבנקים המלווים. במהלך המשולב גייסה בגיר כ-10 מיליון דולר בהנפקת מניות, כשלחלק ניכר מסכום הגיוס היה אחראי בארינבוים עצמו - מהלך שחיזק את הדומיננטיות שלו בחברה. בסיוע כספי הגיוס הסדירה בגיר את חובותיה, בהיקף של 21 מיליון דולר, לבנקים לאומי ודיסקונט, שהסכימו לספוג "תספורת" של כמה עשרות אחוזים.