טבע מכרה נכסים בתחום בריאות האישה עבור 1.4 מיליארד דולר

בדרך לצמצום החוב: טבע חתמה הסכמים למכירת נכסים בתחום בריאות האישה ב-1.38 מיליארד דולר ■ הסכום מצטרף ל-1.1 מיליארד דולר ממכירת אמצעי המניעה PARAGARD

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

ענקית התרופות טבע   משלימה את מכירת עסקי בריאות האישה שלה, לצורך צמצום היקף החובות האדיר של החברה. החברה דיווחה היום (ב') כי חתמה על שני הסכמים למכירת יתרת פעילותה בתחום המוצרים לבריאות האישה תמורת 1.38 מיליארד דולר.

קרן CVC תרכוש חלק מהמוצרים של טבע בתחום, שריכזו מכירות של כ-258 מיליון דולר בשנת 2016, בסכום של 703 מיליון דולר. במקביל, טבע חתמה על הסכם עם FCH (Foundation Consumer Healthcare) למכירה של מותגי החברה בתחום אמצעי מניעה בחירום (מכירות של 140 מיליון דולר בשנה שעברה) תמורת 675 מיליון דולר.

עסקאות אלה, ביחד עם ההכנסות מהמכירה הקודמת של מוצרי החברה בתחום בריאות האישה, עליה דיווחה טבע בשבוע שעבר, מסתכמות להיקף של כ-2.5 מיליארד דולר וישמשו להחזר הלוואות בנקאיות.

השלמת העסקאות כפופה לתנאים מקובלים, לרבות אישור ההגבלים העסקיים בארה"ב ובאיחוד האירופי. העסקאות מתוכננות להיסגר לפני סוף שנת 2017.

מניית טבע נסחרה היום בירידה קלה בבורסה בתל-אביב.

"ההודעה של היום, יחד עם ההודעה האחרונה על מכירת PARAGARD תמורת 1.1 מיליארד דולר מדגימה את מחויבותה של טבע לעמוד בהבטחתנו לייצר הכנסות של לפחות 2 מיליארד דולר ממכירת נכסים שאינם בליבה", אמר פרופ' יצחק פטרבורג, מנכ"ל טבע הזמני. "מכירות הנכסים הראשונות הללו עלו על הציפיות, והן ממנפות את הערך העצום שבנינו במסגרת העסק הייחודי של טבע". 

פטרבורג המשיך ואמר כי "טבע מרוצה מאוד מכך שהגענו להסכמים עם CVC Capital Partners ו-Foundation Consumer Healthcare, אשר מקדמים את יכולתנו לפרוע חוב, ובאותה עת לאפשר למוצרים החשובים הללו להמשיך ולהיות נגישים לנשים בכל העולם."

העסקאות מתוכננות להיסגר לפני סוף שנת 2017.