מפגש עם איזו דוגמנית הפך לשיחת הערב באירוע ידידי האופרה?

וגם: דן זיסקינד חוזר לכהונה שלישית בדירקטוריון טבע; ומאיר ברון, שפרש מ-UBS, מקים שלוחה מקומית לחברת ייעוץ שווייצרית

עליזה ואריאל יפו ודיתי ואלכס לנדסברג / צילום: אביב חופי
עליזה ואריאל יפו ודיתי ואלכס לנדסברג / צילום: אביב חופי

אופרה אחרת

מפגש עם איזו דוגמנית בינלאומית הפך לשיחת הערב באירוע של ידידי האופרה הישראלית?

בשבוע שעבר הגיעו לביתם של עליזה ופרופ' אריאל יפו שבהרצליה פיתוח חברי אגודת הידידים של האופרה הישראלית. יפו, רופא בכיר, משמש גם כיו"ר האגודה.

בשיאו של המפגש סיפרו הנוכחים על סיור שערכו החברים בשווייץ, שם ביקרו בפסטיבל לוצרן למוזיקה קלאסית. אבל לא רק ממוזיקה הם נהנו שם, אלא גם מפגישה מרשימה יוצאת דופן שאורגנה להם עם אנג'לה רוזנגרט, מי ששימשה בצעירותה (היום היא בת 87) כמודל ציור של פיקאסו.

פתחו את השנה החדשה: צח גרניט, מנכ"ל האופרה הישראלית; יעל ורון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו; ג'ניס ודן גילרמן, יו"ר הנהלת האופרה הישראלית; כנה וזלמן שובל, ממקימי האגודה, שזו להם הפעם ה-32 שהם מגיעים לאירוע המסורתי; אנשי העסקים גד וטליה זאבי; לינדה ויצחק סגול; ליזיקה ועמי שגיא; זיוה ושלום זיידלר, יו"ר ובעלי ויסוצקי; דיתי ואלכס לנדסברג, מבעלי סנו; מיכל ודוד פורר, בעלי ניאופארם; סוזי ודן פרופר, יו"ר אסם; ישראל מקוב ובלה לוסטיג (שבעצמם אירחו באותו השבוע את אירוע הגאלה של תיאטרון גשר); דורין ועובדיה סופר, לשעבר שגריר ישראל בצרפת; ואחרים.

עליזה ואריאל יפו ודיתי ואלכס לנדסברג / צילום: אביב חופי
 עליזה ואריאל יפו ודיתי ואלכס לנדסברג / צילום: אביב חופי

בדרך הטבע

דן זיסקינד חוזר לכהונה שלישית בדירקטוריון טבע

אחרי 3 שנות הפסקה, דן זיסקינד (73) חוזר לדירקטוריון טבע לכהונה שלישית.

זיסקינד שימש בעבר כדירקטור בטבע בין 1981 ל-2001 ובין 2010 ל-2014; במשך 31 שנה הוא גם כיהן כמנהל הכספים הראשי של חברת התרופות (1977-2008), בתקופות בהן ניהלו את טבע אלי הורביץ ז"ל, ישראל מקוב ושלמה ינאי.

זיסקינד צורף לדירקטוריון ויכהן בו עד לאסיפת בעלי המניות הבאה, בקיץ 2018 (הצפי הוא שבאסיפה זו תעמוד להצבעה בחירתו לתקופת כהונה נוספת). הוא מחליף בדירקטוריון את יוסף ניצני, שכהונתו הסתיימה כעת ובאסיפה האחרונה הוא לא הועמד לבחירה מחדש.

במקביל לדירקטוריון טבע, זיסקינד חבר גם בדירקטוריונים של החברה לישראל ורדהיל, וכן בקרן ירושלים. במקביל הוא חבר בוועדות ההשקעות של אוניברסיטת בן גוריון ושל האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. זיסקינד הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני (MBA) במנהל עסקים מאוניברסיטת מסצ'וסטס.

בראשות דירקטוריון טבע עומד היום סול ברר, שהחליף בפברואר האחרון את יצחק פטרבורג בתפקיד היו"ר כאשר פטרבורג מונה למנכ"ל זמני. פטרבורג צפוי לחזור לתפקיד דירקטור לאחר שהמנכ"ל החדש, קאר שולץ, יגיע לטבע.

דן זיסקינד / צילום:ליאור אדרי
 דן זיסקינד / צילום:ליאור אדרי

שווייצריה הקטנה

מאיר ברון פרש מ-UBS והקים שלוחה מקומית לחברת ייעוץ שווייצרית

מאיר ברון, מי ששימש עד לאחרונה כמנהל הפיתוח העסקי של wealth management UBS ישראל, הקים יחד עם שותפיו, אורי שרוני ואמיר אשל, נציגות של חברת הייעוץ השווייצרית ZWEI בישראל. לשלושה רקע בבנקאות ובפיננסים, בדגש מסוים גם לזווית השווייצרית.

בנוסף לניסיון שמביא עימו ברון (67), אשל (56) שימש בעברו במספר תפקידים בעולם הבנקאות והפיננסים, בהם גם כראש הדסק הישראלי בבנק השווייצרי UBS. הוא משמש היום גם כדח"צ ויו"ר ועדת ההשקעות של מגדל קרנות נאמנות.

שרוני (56) שימש בתפקידיו האחרונים כמנהל השיווק והפיתוח העסקי של בנק הפועלים שווייץ וכשותף ומייסד של מילניום בית השקעות, שנמכר ב-2010 למיטב, שבהמשך הפך למיטב דש. שרוני משמש היום כחבר ועדת השקעות באיילון קרנות נאמנות.

באמצעות הנציגות יערכו השלושה דירוג פנימי באמצעות שאלונים, לאיכות ניהול ההשקעות בישראל.

חברת הייעוץ Zwei Wealth experts הוקמה בשנת 2015, והיא פונה ללקוחות הבנקאות הפרטית בשווייץ.

החברה נוסדה על-ידי פרופ' קלאוס וולרסהוף, לשעבר הכלכלן הראשי של UBS וכיום יו"ר ZWEI, ועל-ידי פטריק מולר, לשעבר בכיר ב-UBS, המשמש כיום כמנכ"ל Zwei.

מאיר ברון / צילום: אביב חופי
 מאיר ברון / צילום: אביב חופי

מאיר ניסנסון מונה ליו"ר חברת הסייבר ODI

מאיר ניסנסון מונה ליו"ר חברת ODI בע"מ, הפועלת בתחום אבטחת הסייבר. לניסנסון (73) ניסיון של יותר מ-40 שנה בחברות ויוזמות טכנולגיות. הוא שימש כמנכ"ל IBM ישראל בין השנים 1996 עד 2012, כשבהמשך מונה ליו"ר. את הקריירה שלו ב-IBM ישראל החל ניסנסון כמהנדס תוכנה, עם הצטרפותו לחברה בשנת 1969.

ד"ר אורי נתן ודוד גבע, מנכ"לים משותפים של ODI, מסרו כי הם "גאים לברך את מאיר כיו"ר מועצת המנהלים של ODI. מאיר הוא איש רב פעלים ומומחה בעל שם עולמי בתעשייה שלנו. ניסיונו הרב והידע הנרחב שלו בתחום מערכות המידע יביא ערך מוסף משמעותי לחברה ויסייע לחיזוק נוכחותה הגלובלית".

בנובמבר אשתקד ניסתה ODI להיכנס לבורסה באמצעות מיזוג לתוך השלד תמדא, אולם המהלך נכשל, לאחר שחלק מהתנאים המתלים שנקבעו בהסכם בין הצדדים לא התקיימו, בהם גיוס הון של תמדא. בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות שנכנסו לבורסה בדלת האחורית, גם ל-ODI הייתה בדוחות הכספיים הערת "עסק חי", והיא הייתה אמורה להגיע לבורסה עם גירעון של 1.2 מיליון שקל בהון העצמי. המיזוג היה אמור להתבצע כשבעלי מניות ODI יקבלו 69.5% ממניות תמדא והחברה תזכה להזרמת הון משמעותית, מה שבסופו של דבר לא קרה.

הטכנולוגיה אותה מפתחת ODI מונעת חדירה זדונית לרשתות ארגוניות על-ידי הסרת כל הקוד הזדוני ממגוון רחב של סוגי קבצים.

מאיר ניסנסון / צילום: עצמי
 מאיר ניסנסון / צילום: עצמי