סימנס זכתה במכרז הרכבת לאספקת 330 הקרונות החשמליים

סימנס גברה על אלסטוס במכרז שהיקפו הכספי עומד על 3.8 מיליארד שקל

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

חברת סימנס הגרמנית הוכרזה כזוכה במכרז של רכבת ישראל לאספקת 330 הקרונות החשמליים - כך דווח הערב (ג') לבורסה. החברה גברה על חברת אלסטום בשלב הגמר.

היקף המכרז הכולל, שפורסם במארס בשנה שעברה, הוא כ-3.8 מיליארד שקל, סכום זה מורכב מתשלום עבור הקרונות בסך 3.2 מיליארד שקל, הקמת מתקן התחזוקה לקרונות בסך 230 מיליון שקל ושירותי תחזוקה בסך של כ-400 מיליון שקל. החתימה על ההסכם כפופה לאישור הרשות לשיתוף-פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה.

בהתאם לתנאי המכרז, רכבת ישראל תרכוש מסימנס 60 סטים של קרונועים חשמליים, המהווים כ-330 קרונות, שמכילים כ-33,000 מקומות ישיבה. בנוסף, סימנס תקים עבור החברה מתקן תחזוקה לקרונועים החשמליים ותספק שירותי תחזוקה.

ברכבת ישראל מעריכים כי הקרונות החשמליים ייקלטו בחברה החל מ-2020 במשך תקופה של כ-5 שנים ויפעלו, בין היתר, בקו המהיר לירושלים. מדובר בקרונות דו-קומתיים עם יכולת הנעה חשמלית עצמאית ללא צורך בקטרים.

למכרז הקרונות החשמליים ניגשו 6 חברות בינלאומיות: סימנס, אלסטום, סטדלר, היטאצ'י, סקודה ובומברדיה. מכרז הקרונות הוא חלק מפרויקט חישמול הרכבת, שהיקפו כ-13 מיליארד שקל. על-פי התוכנית, הקרונות החדשים יתוחזקו על-ידי החברה הזוכה במוסך שתקים באשקלון.

מסימנס ישראל נמסר: "אנחנו שמחים על הזכייה וגאים לספק לרכבת ישראל את הקרונות המתקדמים בעולם, וגאים להיות שותפים לפרויקט כה חשוב לרכבת ולמדינת ישראל".