כחלון: הקואליציה סיכמה להעביר את חוק מס דירה 3 כפי שהיה

שר האוצר: "חוק מס ריבוי דירות יחזור מיד עם חזרת הכנסת. בג"ץ קיבל החלטה לדעתי לא נכונה, ואני לא מבין לאיזה לחץ נכנעו שם; יש לי סיכום עם הקואליציה שמעבירים את החוק כפי שהיה מיד עם חזרת הכנסת לפעילות. נתקן את הדרוש תיקון ונכשיר החוק מחדש"

משה כחלון
משה כחלון

"חוק מס ריבוי דירות (מס דירה שלישית) יחזור מיד עם חזרת הכנסת. בג"ץ קיבל החלטה לדעתי לא נכונה ולא במקום, ואני לא מבין לאיזה לחץ נכנעו שם. יש לי סיכום עם הקואליציה שמעבירים את החוק כפי שהיה מיד עם חזרת הכנסת לפעילות. נתקן את הדרוש תיקון ונכשיר החוק מחדש" - כך אמר היום (ב') שר האוצר, משה כחלון, בשידור חי בפייסבוק, במסגרתו השיב על שאלות הציבור הרחב בשלל נושאים.

שר האוצר כחלון נשאל אודות תמהיל הדירות במחיר למשתכן, ומדוע יש דירות גדולות במחיר למשתכן שלא תמיד מתאימות לזכאים. עוד נשאל שר האוצר האם לא היה נכון להכתיב לקבלנים לבנות דירות קטנות.

על כך השיב שר האוצר: "כשהגעתי למשרד האוצר, היה מחסור אדיר בדירות. לקחתי את הקרקעות המאושרות ואת התוכניות כדי להתקדם. אמרתי תוציאו הכול. בלי לשנות תוכניות כי זה היה לוקח שנה ושנתיים. התב"עות הישנות יש בהן דירות גדולות, אבל התוכניות החדשות מותאמות גם לדירות קטנות. ברעננה ובמבשרת יש דירות גדולות, כי אין ברירה. אם היינו לוקחים הכול לשינוי תב"ע, היינו מחכים שנה ושנתיים בלי להיות במצב שאנחנו נמצאים בו היום, שעוד מעט אנשים יקבלו מפתחות וייכנסו לגור בדירות של מחיר למשתכן".

לגבי הקבלנים וסוגיית המחסור בעובדים אמר שר האוצר: "אישרנו שש חברות סיניות שיגיעו לארץ עם כל הציוד שלהן, המנופים והמהנדסים והעובדים. לצד זה סיכמנו עם ממשלת סין על הבאת 20 אלף עובדים שכבר ממיינים עכשיו בסין. בשנת 2018 תהיה תנופה אדירה בדיור. עכשיו רואים כל הארץ מנופים מנופים, וזה לא סתם. מתכננים להרבה שנים קדימה ובונים".

עוד נשאל שר האוצר על אלטרנטיבות השקעה חלופיות לנדל"ן ולדירות. כחלון הדגיש כי אין הוא, או הממשלה, יועצי השקעות, ולכן לא ראוי ששר האוצר יתייחס לכך. עם זאת, הוא הדגיש הוא כי "דירות הן לא מוצר להשקעה בעיניי. הנדל"ן לא רק עולה, והוא גם יורד, וצריך לקחת את זה בחשבון".