כחלון: נתניהו לקח הטיפול בהעלאת שכר השוטרים והסוהרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר לטיפולו את סוגיית תוספת השכר לשוטרים ולסוהרים, לאחר שהתברר כי עלותה לתקציב המדינה עשויה להגיע ל-7 מיליארד שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר לטיפולו את סוגיית תוספת השכר לשוטרים ולסוהרים לאחר שהתברר כי עלותה לתקציב המדינה עשויה להגיע ל-7 מיליארד שקל, כך גילה היום (ב') שר האוצר משה כחלון, במסגרת תשובות לשאלות גולשים בפייסבוק לייב. ב-2006 החליטה המדינה להעניק תוספת שכר בגין "היעדר ביטחון תעסוקתי" למשרתי הקבע.

בעקבות ההחלטה עתרו גמלאי המשטרה והשב"ס לבית הדין לעבודה בדרישה להחיל גם עליהם את תוספת השכר, זאת מכוח החלטה ישנה שמצמידה את שכר השוטרים והסוהרים לשכר משרתי הקבע. בית הדין קיבל את טענות הגמלאים אך המדינה ביקשה לערער על פסק הדין.

גמלאי המשטרה והשב"ס מפעילים לחץ כבד על הפרקליטים, ובהם היועץ המשפטי של משרד האוצר, בדרישה למשוך את הערעור. כחלון שנשאל היום על עמדתו בנושא אמר כי "האירוע הזה, הוא אירוע של הממשלה. משרד האוצר לא יודע לטפל בדבר כזה. העלות הכוללת שלו כמעט 7 מיליארד שקל, לכן זה צריך להגיע לממשלה ולקבל שם החלטות.

"ראש הממשלה לקח את זה אליו לפני חודש וחצי חודשיים. הוא מרכז את זה, וכל החלטה שתתקבל אנחנו נכבד אותה. לחשוב ששר אוצר יכול לבוא ולתת 7 מיליארד שקל בצורה כזאת שהיא לא תתוכלל על-ידי ממשלת ישראל - זו טעות. אני מכבד את החוק ובית המשפט ומה שיוחלט זה מה שיקרה".