טראמפ מינה צוות להנפקת תעודות זהות חכמות בארה"ב

הבית הלבן ביקש מכל הסוכנויות האמריקאיות לחפש דרכים מוסכמות להנפקת תעודת זיהוי אמריקאית שתחליף את השיטה המקובלת לזיהוי בארה"ב - מספר הביטוח הלאומי

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

נשיא ארה"ב לא מפסיק להפתיע והודיע כי הורה לכל הסוכנויות הפדרליות לחפש חלופות לשיטת הזיהוי הכל אמריקאית -הסושיאל סקיוריטי בתעודת זהות חכמה אחת. מדובר בלא פחות ממהפכה בארה"ב שאם תבשיל תהיה ניסוי משמעותי בהתמודדות של ארה"ב עם שורה של רעות חולות שפשו במרקם החברתי/ כלכלי של הכלכלה הגדולה בעולם.

מי שמוביל בבית הלבן את המהלך הוא יועצו לתחומי אבטחת המידע ואיומי הסייבר, רוב ג'ויס.

המהלך האמריקאי עשוי להתברר כאחד הניסויים הגדולים בעולם בחיבור של כמויות אינסופיות של מידע שנאגר על אנשים בארה"ב למספר זיהוי אחד שניתן לחברו לאנשים. המהלך יקל על הדרך לזהות אנשים ולהתמודד עם זיופים וכמובן הלבנת הון וטרור. הבעיה שנוצרת דומה לבעיה שהתעוררה בישראל לאחר הקמת המאגר הביומטרי ותעודות הזהות החכמות - בעיה של חיבור כל המידע על אנשים שנמצא בידי המדינה וכיצד שומרים שרק מי שמורשה לכך יוכל להגיע למידע הזה.

נושא אבטחת המידע הוא קריטי בפעילות כזו ובארה"ב, שם חרדים ורגישים הרבה יותר מהרבה מקומות בעולם, לפרטיות שמוגנת אף על ידי החוקה. קשה להעריך כיצד יעבור המהלך הזה של ממשל טראמפ אך אם הניסוי האמריקאי יצליח הרי שמכאן תהיה הדרך קצרה מאוד לארגן מחדש את כל המידע שנמצא בידי הרשויות ולקשרו לאנשים פרטיים ברמות זיהוי גבוהות.