"מיילן תהיה אגרסיבית בניסיונותיה להשיג נתח שוק משמעותי"

האנליסט דרק ארקילה מאופנהיימר מציין כי מיילן תתחיל במשלוחי התרופה באופן מיידי ■ למרות ציפייתו לירידה של 5% במניה בניו יורק, בפתיחת המסחר צנחה המניה בכ-12%

מפעל חברת טבע, יצחק פטרבורג  / צילומים: תמר מצפי, איל יצהר
מפעל חברת טבע, יצחק פטרבורג / צילומים: תמר מצפי, איל יצהר

"אין ספק שהאישור שקיבלה מיילן לגרסה הגנרית לקופקסון 20 ו-40 מ"ג הוא עוד 'רוח נגדית' למניית טבע, גם אם לא מדובר באירוע מפתיע", כותב היום (ד') האנליסט דרק ארקילה מאופנהיימר. האנליסט מציין שמיילן הודיעה כי תתחיל במשלוחי התרופה באופן מיידי; התחזית שלו למכירות הקופקסון של טבע ברבעון הרביעי של 2017 עמדה על 745 מיליון דולר, נמוך מתחזיות הקונצנזוס, שהיו ל-876 מיליון דולר.

הסיבה לכך שהתחזית שלו נמוכה מתחזית הקונצנזוס היא שהוא כבר לקח בחשבון תחרות גנרית לקופקסון 40 מ"ג כבר ברבעון הנוכחי; זו גם הסיבה שהוא ציפה מטבע להציג השנה רווח נקי של 4.17 דולר למניה, נמוך מתחזית החברה ל-4.3-4.5 דולר ומהקונצנזוס שעומד על 4.31 דולר. עם זאת, התחזית של טבע ל-2017 לא כוללת בתוכה תחרות גנרית לקופקסון במינון 40 מ"ג.

"אנחנו סבורים שירידה של כ-5% במניה תהיה תגובה הולמת בהתבסס על החדשות", סבור ארקילה, אם כי בשלב זה נראה שבשוק מגיבים באופן חריף יותר לאירוע כשהמניה יורדת ב-12% בניו יורק.

"התחזיות שלנו לשנים 2018-2022 כבר כוללות שחיקה משמעותית בקופקסון - ב-2018 אנו מעריכים ירידה של 30% במכירות התרופה לכ-2.5 מיליארד דולר - וזאת כתוצאה ממספר גרסאות גנריות שייכנסו לשוק", מוסיף האנליסט. להערכתו, "מיילן תהיה אגרסיבית בניסיונותיה להשיג נתח שוק משמעותי הן במינון 20 מ"ג והן במינון 40 מ"ג, והיא הודיעה כבר על תוכנית שירותי תמיכה למטופלים במטרה להשיג מטופלים חדשים שמתחילים להשתמש בתרופה או מחליפים תרופה".

ארקילה מזכיר את החדשות החיוביות שהגיעו מכיוונה של טבע בשבועות האחרונים: מינוי המנכ"ל החדש קאר שולץ, מכירת נכסים במטרה להשיג מימון לשירות החוב ותיקון אמות המידה הפיננסיות הנוגעות לחוב הבנקאי של טבע. כל אלה תרמו לעלייה של כ-25% במניית טבע לעומת עלייה של 3% במדד S&P 500 מאמצע ספטמבר (כזכור, מניית טבע איבדה כמעט מחצית מערכה באוגוסט לאחר הדוחות החלשים והפחתת הדיבידנד). "אנחנו עדיין רואים מידה של סיכון בסיפור ה-Turnaround של טבע ולפיכך נשארים בהמלצת Perform (תשואת שוק)", מסכם ארקילה.