נטפליקס שוב היכתה את התחזיות; מס' הצופים גדל ב-5.3 מיליון

החברה מסרה כי תוציא בשנה הבאה 8 מיליארד דולר על תוכן - סכום גבוה משמעותית מההשקעות שצפויות לבצע יריבותיה הולו, אמזון ו-HBO

נטפליקס מציגה /  צילום: בלומברג
נטפליקס מציגה / צילום: בלומברג

ההימור של נטפליקס  על סדרות מקוריות ועל הרחבת פעילותה הבינלאומית מניב פירות, וספקית שירות הסטרימינג דיווחה שוב על צמיחה חזקה במספר המנויים בשוק הסטרימינג בווידאו שהתחרות בו הולכת וגוברת.

החברה סיימה את הרבעון השלישי שלה עם 104 מיליון מנויי סטרימינג משלמים ברחבי העולם. בסך-הכול הצטרפו אליה 5.3 מיליון משתמשי סטרימינג - מספר גבוה בהרבה מהצפי שלה ל-4.4 מיליון מצטרפים חדשים.

נטפליקס מזרימה סכומים אדירים למימון סדרות מקוריות כמו "דברים מוזרים" ו"הכתר" במסגרת מאבקה בספקיות סטרימינג אחרות, וממשיכה לפתות מנויים חדשים בעולם. כעת מדווחת החברה כי בכוונתה להוציא עד 8 מיליארד דולר על תוכן בשנה הבאה - לעומת אומדן קודם של 7 מיליארד דולר - סכום גבוה לאין שיעור מההשקעות שצפויות לבצע יריבותיה הולו, אמזון ו-HBO.

ברבעון השלישי תפחו הכנסות נטפליקס ב-30% ל-2.99 מיליארד דולר - קצת יותר מתחזיות האנליסטים - ושולי הרווח התפעולי שלה התרחבו.

החברה אמרה כי התחייבויות תוכני הסטרימינג שלה מגיעות ל-17 מיליארד דולר - עלויות נוכחיות ועתידיות של רכישת, החכרת והפקת תוכן - לעומת 14.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

התחרות על תשומת-לבם של הצופים הופכת לרצחנית יותר. כמה בעלי זכויות על תכנים, כמו וולט דיסני, מתכננות להשיק שירותי סטרימינג ולהסיר חלק מהתכנים מנטפליקס. בינתיים מגדילה אמזון את הוצאותיה במטרה לפתות כישרונות וליצור תוכניות מקוריות. הולו זכתה השנה בפרס אמי לדרמה הטובה ביותר עבור "סיפורה של שפחה", והפכה לשירות הסטרימינג הראשון שזכה בפרס הנחשק. לשוק עומדות להיכנס מתחרות חדשות. אפל מתכננת להוציא כמיליארד דולר על רכישת והפקת תוכן מקורי ב-12 החודשים הבאים.

במכתב לבעלי המניות אמרה נטפליקס כי "המגמות ארוכות-הטווח מבהירות כי עתיד החברה יהיה יותר בתכנים מקוריים בלעדיים", ופחות בהחכרת תוכניות מספקיות תוכן אחרות בהוליווד. נטפליקס ציינה כי יותר משליש הוצאות התוכן שלה יוזרם ליצירת תכנים מקוריים בשנה הנוכחית, וכי בסופו של דבר הוצאה זו עשויה להגיע ליותר מ-50%.

בתגובה למספרן הגדל של המתחרות, מתמקדת נטפליקס בהחתמת כישרונות יצירתיים, בפעילות ההפקה ובקניין הרוחני. לאחרונה החתימה את שונדה ריימס - יוצרת תוכניות להיט ב-ABC כמו "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל" - על חוזה רב-שנתי בלעדי לפיתוח סדרות עבורה.

"התחרות על קומץ סופר-סטארים הפכה לחזקה מאוד, אך העלות הכוללת צפויה למדי", אמר סמנכ"ל התוכן של נטפליקס, טד סרנדוס. כמו כן אמרה החברה כי בשנים האחרונות צמחו ההכנסות בקצב מהיר יותר מתקציב התוכן שלה.

באוגוסט הכריזה נטפליקס על עסקת הרכישה הראשונה שלה: מו"ל ספרי הקומיקס Millarworld, שאותה קנתה כדי לזכות בגישה לפעילות ההפקה ולקניין הרוחני כגון הסדרה "לוגאן הזקן".

נטפליקס מרחיבה את קידום המכירות

נטפליקס מרחיבה באגרסיביות את פעילות הבינלאומית, מכיוון ששוק הליבה שלה בארה"ב מבשיל, והיא עושה מאמצים להגדיל הכנסות לנוכח עלויות התוכן המאמירות והשקעותיה בהפקת סדרות מקוריות. ברבעון הגדילה החברה את מספר מנוייה הבינלאומיים ב-4.45 מיליון, לעומת תחזית של3.65 מיליון. בארה"ב היא הגדילה את מספר מנוייה ב-850 אלף, לעומת יעד של 750 אלף.

צמיחתה המהירה מהמצופה של נטפליקס מרשימה, בעוד מפיצות הטלוויזיה בתשלום המסורתיות נפגעות מהתנתקות צרכנים מהכבלים ומהשתנמכות צרכנים אחרים לחבילות ערוצים זולות יותר. בשבועות האחרונים גברו החששות לאחר ש-AT&T הזהירה שהיא עלולה לאבד 390 אלף לקוחות ברבעון - מספר גבוה מכ-300 אלף החשבונות החדשים בשירות הסטרימינג החדש שלה DirecTV Now. גם קומקסט התריעה שהיא עלולה לאבד מנויים ברבעון השלישי לטובת חלופות מקוונות.

בינתיים הרחיבה נטפליקס את פעילות קידום המכירות. בספטמבר החלה T-Mobile US להציע למנויים קיימים וחדשים של החבילה המשפחתית גישה חופשית לנטפליקס. כמו כן הודיעה כי תגדיל את הוצאות השיווק שלה ברבעון - מה שינגוס בשולי הרווח. שולי הרווח התפעולי של נטפליקס היו 7%, לעומת תחזית של 6.9%. החברה מעריכה כי ברבעון הבא יגיעו שולי הרווח ל-7.3%.

נטפליקס אותתה לוול סטריט כי ברצונה להישפט יותר על בסיס הכנסותיה ושולי הרווח התפעולי הגלובליים שלה, מאשר על נתונים כמו מספר המצטרפים החדשים. אך הצמיחה במספר המנויים ממשיכה למקד את תשומת-לב המשקיעים.

במועד מוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי תעלה מחירים ללקוחות שירות הסטרימינג שלה בארה"ב. זהו הימור על כך שהלקוחות ישלימו עם תשלום חודשי גבוה יותר, שיתרום למימון השקעותיה הגדולות של החברה בסדרות טלוויזיה וסרטים. מכיוון שהעלאת המחיר הוכרזה לאחר תום הרבעון, תשתקף השפעתה רק בתוצאות הרבעון הרביעי. לאחר העלאת המחירים צופה החברה גידול של 1.3 מיליון מנויים בארה"ב ברבעון הרביעי, לעומת גידול של 1.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בחו"ל צופה החברה גידול של 5.1 מיליון במספר המנויים. ברבעון השלישי דיווחה נטפליקס על רווח של 130 מיליון דולר.

ממשיכה לצמוח-נטפליקס
 ממשיכה לצמוח-נטפליקס