סטארט-אפ ישראלי גייס 130 מיליון דולר כדי להעניק הלוואות

חברת BlueVine השיקה בנוסף מוצר חדש: פריסת האשראי ל-12 חודשים

דולר / צילום: בלומברג
דולר / צילום: בלומברג

הסטארט-אפ BlueVine מתרחב. החברה שפעילה בתחום הפינטק הודיעה היום (ג') על גיוס של 130 מיליון דולר אשר ישמשו למימון הלוואות. נציין כי BlueVine גייסה מאז הקמתה בשנת 2013 סכום כולל של 273 מיליון דולר מהם כ-68 מיליון דולר כהון (כסף שזרם לחברה עצמה) והיתר כאשראי. BlueVine מעסיקה כ-150 עובדים מתוכם כ-60 ברמת-גן והשאר בקליפורניה.

BlueVine פעילה בתחום הפקטורינג ומעניקה מימון לעסקים קטנים ובינוניים. אחד העקרונות של תחום הפקטורינג הוא תשלום מקדמות. אם עסק צפוי לקבל תשלום בעוד זמן מסוים ('שוטף פלוס שלושים') חברת הפקטורינג "קונה" ממנו את החוב ומשלמת לו את הסכום במזומן, וכאשר הכסף משולם בפועל, הוא מועבר לחברת הפקטורינג שמקבלת עמלה מסוימת עבור העסקה.

אחד האלמנטים בעסקאות כאלה הוא להעריך את הסיכון שהחוב לא ייפרע דבר, וכאן נכנס האלגוריתם של BlueVine לפעולה. במקביל לגיוס הגדול הודיעה החברה על השקת שירות חדש - קו אשראי שיתבסס על עד 12 תשלומים, שיוחזרו בכל חודש, במקום על החזר חד פעמי של מלוא הסכום. בשנת 2017 צפויה החברה להלוות סכום מצרפי של כחצי מיליארד דולר.

רשימת הגופים שהעמידו ל- BlueVine אשראי כוללת את Silicon Valley Bank, SunTrust Bank, בנק לאומי ו-TriplePoint Venture Growth BDC Corp. רשימת המשקיעים בחברה כוללת את הקרנות Lightspeed Venture Partners, Citi Ventures, 83North, Correlation Ventures, Menlo Ventures, Rakuten Fintech Fund ועוד.

אנה סירבו, סמנכ"לית הכספים של BlueVine התייחסה היום לגיוס ואמרה כי "סבב הגיוס האחרון משקף את המסירות הבלתי מתפשרת ללקוחותינו, כמו גם את תנופת הפיתוח שלנו כחברה. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה שנרקם עם המשקיעים בדרכנו לכיבוש יעדים נוספים". היא הוסיפה כי "אנחנו בונים חברה לטווח הארוך ושואפים כל העת להציע ללקוחותינו את מוצרי מימון ההון החוזר הטובים ביותר. לראייה; יותר מ-80% מהיקף העסקים שלנו מגיע מלקוחות חוזרים".

אייל ליפשיץ, מייסד ומנכ"ל BlueVine סיפר בעבר ל"גלובס" על פעילות החברה והתגאה בכך כי היא מאפשרת לקבל מימון דרך האינטרנט כאשר "השירות הוא 100% אונליין". ליפשיץ סיפר כי "עסק שזקוק למימון פקטורינג, יכול לפתוח חשבון באתר שלנו, ואז אנחנו מתחברים לתוכנת החשבונאות שלו, עושים לו חיתום אלקטרוני, ומעבירים לו את הכסף".

לדבריו "הבנו שהחידוש שצריך להביא לשוק הפקטורינג הוא שיפור חוויית המשתמש על ידי השימוש בטכנולוגיה. שהתהליך יהיה כמה שיותר מהיר וקל כי עבור עסק קטן זמן הוא דבר מאוד יקר. כמו כן, יצרנו מהפכה אפילו בתנאי השירות. בדרך כלל, חברות פקטורינג דורשות מהעסק חוזה בן שנה, כלומר שהוא יהיה מחויב אליהן למשך שנה או יותר או שיעביר להן חשבוניות בהיקף מינימלי כלשהו. אצלנו אין כלל מחויבות מעבר לחשבונית הספציפית. כל עסק יכול לממן דרכנו חשבונית אחת, וללכת. וזה מהפכני! אנחנו רוצים שישתמשו בשירות שלנו כי אוהבים אותו ולא בגלל שאנחנו מחייבים אותך להשתמש בו".

BlueVine

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: מימון לעסקים

מייסד ומנכ"ל: אייל ליפשיץ

גיוסי הון: 273 מיליון דולר, מהם כ-68 מיליון דולר כהון

משקיעים: Lightspeed Venture Partners, Citi Ventures ואחרים