מספיק עם המקובעות

כמעט בכל מקום קיים ויתור מודע ובלתי מודע לשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית

אבי גבאי / צילום: ליאור מזרחי
אבי גבאי / צילום: ליאור מזרחי

התגובה השפויה והנבונה ביותר לביקורת נגד יו"ר העבודה, אבי גבאי, באה מח"כ שלי יחימוביץ': "אפשר לחשוב שנתניהו עומד לחתום על הסכם שלום וגבאי מפריע לו". יחימוביץ' מציגה בדברים אלה את הגיחוך של הדיונים אצלנו על "שלום". אין שלום, לכולם ברור שבעתיד הנראה לעין גם לא יהיה - אבל בינתיים אצלנו עושים מהשלום קרדום לחפור בו. ימין ושמאל, על זה מצביעים אצלנו, כאשר גם עמדות הימין וגם אלה של השמאל אינן רלבנטיות.

בחירות על נושאים אקטואלים

בחירות לטעמי צריכות להתקיים על נושאים אקטואלים. כלומר כאלה שקובעים את חיינו כאן ועכשיו. לא פעם, לא בעוד 20 שנה, לא אף פעם - אלא עכשיו! דברים של ממש: איכות חיים, תשתיות, תעשייה, היי-טק, בידור, ביטחון וגם ענייני מוסר. כשראש הממשלה זורק סיסמאות על שלום, יישובים וכל השאר - הוא מתחפש לאדם ראוי. הוא מבקש, ומקבל, את הלגיטימיות שלו בזכות הסיסמאות ההזויות ו/או שקריות, אבל ערבות לאוזניו של ציבור גדול.

קרן אור באפלת האטימות

כולם יודעים את זה, אבל ממשיכים בשלהם. הפוליטיקאים חוששים שאם יעזו לחשוב עצמאית הם יאבדו קולות במפלגתם; העיתונאים ממשיכים לכתוב את מה שהם כותבים כבר עשרות שנים; הציבור ממשיך לדבוק בעמדותיו ובסיסמאות. כמעט בכל מקום קיים ויתור מודע ובלתי מודע לשימוש בשכל ובחשיבה יצירתית.

האם דברים שהיו מוצדקים לפני כמה עשרות שנים הם עדיין כאלה? האם מפלגות שהאמנתי בהן פעם הן עדיין כאלה הראויות לאמון שלי? אנשים כמעט לא חושבים על כך. לו חשבו היינו מקבלים פוליטיקה אחרת וגם עמדות פוליטיות אחרות - אקטואליות ועכשוויות. לא היינו הולכים אחרי מלים וסיסמאות. לא היינו בוחרים לנו מנהיגים מושחתים. אבי גבאי הוא קרן אור באפילת המקובעות והאטימות.

עבירות קטנות, תופעה גדולה

ידידי אמנון אברמוביץ', במאמר שפרסמת היום ב"ידיעות אחרונות" כתבת, בין השאר: "אני לא מתלהב מתיק המעונות" של ראש הממשלה ואשתו. הנימוק שלך: "יש בו הצבר גדול של מרמות וזיופים קטנים".

לא, אמנון ידידי, אלה קטנים מאוד וממזריים המלמדים על אופי, על אישיות ועל מגמה. תראה איך התפתחו במקרים אחרים להצבר גדול של מרמות גדולות ושוחד לכאורה.

לו היינו הורגים אותם בהיותם "קטנים", אולי לא היינו "זוכים" לראותם גדלים למרמות גדולות ושוחד לכאורה.

המסכה של רגב

שרת התרבות והספורט מירי רגב לאבי גבאי: "המסכה (הימנית) ששמת לא מצליחה להסתיר את עמדותיכם". כמו המסכה שלך כשרת התרבות, מירי? שממש לא מצליחה להסתיר את היותך אישה חסרת תרבות.