מסיבת השחרור של אראל מרגלית: מי הגיע לפרגן למייסד JVP?

וגם: דוד פתאל משיק את מלון לאונרדו בוטיק בירושלים; ומנכ"ל פוקס הראל ויזל פותח את יום המסחר בבורסה בת"א

אראל מרגלית, מיכל בייניש, יואב צרויה ופול וילקינסון / צילומים: דרור סיתהכל
אראל מרגלית, מיכל בייניש, יואב צרויה ופול וילקינסון / צילומים: דרור סיתהכל

מסיבת השחרור של אראל מרגלית

מייסד קרן JVP חגג אמש בתל-אביב ולא (רק) את הפרישה שלו מהכנסת

קרן ההון סיכון JVP הזמינה אתמול (ד') לפנות ערב מאות מוזמנים, רובם המכריע מעולם ההיי-טק והקרנות, לאירוע ההכרזה על מיזם JVP play שהתקיים בגלריה דובנוב בתל-אביב.

JVP play הוא מיזם שקם בשיתוף-פעולה עם ענקית הקמעונאות הבריטית טסקו לאבס (TESCO Labs) וחברת השירותים הפיננסיים ברקליס, באמצעות זרוע החדשנות Rise, מייקרוסופט אקסלרטור וחברת הייעוץ דלוייט ישראל. המטרה: סיוע לבניית חברות בינלאומיות משמעותיות, תוך היכרות עם האתגרים שבדרך.

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, שהפתיע בתחילת החודש כשהודיע על פרישתו מהכנסת, קיבל את פני מוזמנים. בתום המינגלינג, כשהגיע שלב הנאומים והמצגות, עלה מרגלית לבמה ובירך את הנוכחים והנוכחות. למרות שרובו של הערב התנהל באנגלית, בחר מרגלית לפתוח בעברית מתובלת במעט אנגלית, ואמר "וולקאם, אבל ליתר דיוק - וולקאם באק. אני מרגיש במסיבת שחרור".

יואב צרויה, שותף ב-JVP, הסביר על הבמה כי "הניסיון מלמד שלפחות מחצית מהסטארט-אפים נדרשים בשנה הראשונה לשנות משמעותית את המוצר ואת הצעת הערך שלהם לשוק. בתהליך הזה הן מאבדות זמן ומשאבים יקרים, ומקטינות בצורה משמעותית את סיכוייהן להיות חברות מובילת שוק ולמקסם את פוטנציאל השוק. JVP Play באה לענות בדיוק על אתגר זה". באירוע נכח פול וילקינסון, ראש תחום המחקר בזרוע החדשנות של טסקו לאבס, שלראשונה תהיה מעורבת בפעילות סביב עולם החדשנות מחוץ לאנגליה.

חגגו במסיבת ההשקה (והשחרור): קובי רוזנגרטן, פיונה דרמון ומיכל דריימן - השותפים ב-JVP; מיכל בייניש, מנהלת פלטפורמת החדשנות של ברקליס בישראל ועמית הראל, מנהל חטיבת החדשנות; צחי וייספלד, מנכ"ל Microsoft for Startups; נבות וולק, מנכ"ל מייקרוסופט אקסלרטור; מרטין וייס, שגריר אוסטריה בישראל; היזם אילן כהן, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה; יוסי מולדבסקי, יו"ר פלאס ונצ'רס; יורם טיץ, מנכ"ל חברת הייעוץ E&Y ישראל; פנחס בוכריס, לשעבר מפקד 8200 ושותף בסטייט אוף מיינד ונצ'רס; ארז שחר, ממייסדי קומרה קפיטל; סיון שמרי דהן, שותפה בקומרה קפיטל; נטהלי רפואה, שותפה בקרן ויולה צמיחה; מרב אורן, מייסדת WMN; ורבים אחרים. 

אראל מרגלית, מיכל בייניש, יואב צרויה ופול וילקינסון / צילומים: דרור סיתהכל
 אראל מרגלית, מיכל בייניש, יואב צרויה ופול וילקינסון / צילומים: דרור סיתהכל

דוד פתאל עושה צ'ק-אין

מי חגגו אתו בבירה ואת מי הוא הזמין לחדר?

אתמול השיק דוד פתאל, בעלי רשת מלונות פתאל, את לאונרדו בוטיק, המלון החדש של הרשת בירושלים, שהוקם בהשקעה של כ-65 מיליון דולר.

במארחים ובאורחים שעלו לבירה, גזרו את הסרט ואמרו בהצלחה: אביה מזרחי-מגן, מנכ"לית רשת פתאל; יריב לוין, שר התיירות; אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; נדב פתאל, מנהל חטיבת השיווק ברשת; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל, ממנה נרכש הנכס ששופץ בתוך 11 חודשים; אמיר חייק, יו"ר התאחדות המלונות; אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר; עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע; אורי אברוסקין, מנכ"ל שראל; רפי שלף, מנכ"ל אינטרנשיונל תיירות; ואחרים. בשלב הנאומים, הזמין פתאל את השר לוין ללון בכל אחד מחדרי המלון שבבעלות הרשת בארץ. הוא הזהיר אותו שגם 20 שנה לא יספיקו לו כדי לעבור בכולם. 

אביה מזרחי מגן ויריב לוין / צילום: אורן בן חקון
 אביה מזרחי מגן ויריב לוין / צילום: אורן בן חקון

הראל ויזל חוגג עם ה-"סטארט-אפ" שלו

סיפורי בדים: מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס פתח את יום המסחר בבורסה בתל-אביב

מזל טוב. קבוצת פוקס חגגה הבוקר (ה') 15 שנות מסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, וכנהוג עלה הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת הטקסטיל והאופנה על הפודיום שברחבת הכניסה, צלצל בפעמון ופתח את יום המסחר.

ויזל הזכיר על הפודיום את ימי ההנפקה בימים ההם, בשנת 2002, ואת ההפיכה לחברה ציבורית.

הוא סיפר כי למיטב זכרונו, ההנפקה אז הייתה הנפקת האקוויטי היחידה באותה השנה בישראל.

"כיתתי רגליים וניסיתי לשכנע מה טוב בסטארט-אפ הזה פוקס, ושהוא משהו טוב, כי מישהו בן 30 ומשהו יכול להנפיק רק סטארט-אפ.

"זו הייתה תקופה של פיגועים... היו שניסו לשכנע אותי לעצור את הרוד שואו ולחכות, אבל אני האמנתי במה שאני עושה והמשכתי", הוא ציין בנוסטלגיה.

עוד נזכר ויזל שמבחינתו מדובר בסגירת מעגל, משום שלפני כ-30 שנה הוא החל דרכו כסוכן בדים בנחלת בנימין, והנה היום בבעלותו חברה הנסחרת בכמיליארד שקל.

את הנאומים והברכות המשיכה אורלי גרינפלד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת המסלקות בבורסה, שציינה כי: "הבורסה גאה על חברות מהסוג של פוקס שנסחרות בה... ההכנסות מצרפיות של כלל חברות הקבוצה בסך של מעל 2.2 מיליארד שקל בשנה ושווי שוק של כמיליארד שקל, מה שמכניס אותה למדדי הדגל של הבורסה.

"תשואת המניה עומדת על כ-490% מאז החלה להיסחר ב-2002 ו-19% מאז תחילת השנה. בנוסף, לקבוצה מדיניות חלוקת דיבידנד בגובה של לפחות 50% מהרווח בכל שנה".

עוד הגיעו לחגוג ולפתוח את המסחר על הפודיום: אברהם פוקס, דירקטור ובעלים קבוצת פוקס; אבי זלדמן, יושב ראש דירקטוריון קבוצת פוקס; איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך, ואמנון נויבך, יו"ר דירקטוריון הבורסה. 

אמנון נויבך, אברהם פוקס, אבי זלדמן, הראל ויזל, אורלי גרינפלד ואיתי בן־זאב / צילום: גיא אסיייג
 אמנון נויבך, אברהם פוקס, אבי זלדמן, הראל ויזל, אורלי גרינפלד ואיתי בן־זאב / צילום: גיא אסיייג