גבי מגנזי ושותפיו "חטפו" לאאורה את פרויקט לוגאנו ביהוד

אורן השקעות של מגנזי, שהחזיקה 40% מהפרויקט, החליטה לממש את זכות הסירוב ולרכוש עם שותפים את יתרת ההחזקות מידי אלי פפושדו תמורת 76 מיליון שקל

גבי מגנזי / צילום: אביגיל עוזי - ידיעות אחרונות
גבי מגנזי / צילום: אביגיל עוזי - ידיעות אחרונות

חברת הנדל"ן אאורה , שבשליטת יעקב אטרקצ'י, דיווחה בחודש שעבר על התפתחות חיובית במצבה הפיננסי. החברה סיכמה עם מספר משקיעים מוסדיים בולטים כי אלה יזרימו לה כ-100 מיליון שקל, תמורת כ-22% ממניותיה. בעקבות המהלך זינק שווי החברה ל-580 מיליון שקל (מהם חלקו של אטרקצ'י - 62% מהמניות - עומד על 350 מיליון שקל).

זמן קצר לאחר מכן דיווחה אאורה על ביטול הסכם לרכישת קרקע ביהוד, שאותה תכננה לרכוש תמורת 76 מיליון שקל. ביטול ההסכם, דיווחה החברה, נעשה בעקבות החלטת אחד מהמוכרים לממש את זכות הסירוב שהייתה לו, בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים. על הקרקע המדוברת מתוכננת הקמת 185 דירות, לצד שטחי מסחר (פרויקט "לוגאנו-יהוד"), והיא הוחזקה עד לאחרונה בידי היזם אלי פפושדו (60%) וחברת אורן השקעות של הקבלן גבי מגנזי.

כעת מתברר, כי אורן השקעות היא זו שמימשה את זכות הסירוב שלה, והגדילה החזקותיה בפרויקט מ-40% ל-50%. יתרת מניות פפושדו בפרויקט (50%) נרכשו על-ידי שותפיו של מגנזי מחברת שיראור, המוחזקת בידי חיים ורסנו, רועי שטרן, רפי כחלון, ראובן אליהו, אביגדור כחלון ואילן זילכה.

מדובר כאמור ברכישה בהיקף כולל של של 76 מיליון שקל, שמהם כבר שילמו השותפים קרוב ל-8 מיליון שקל עם ההחלטה על מימוש זכות הסירוב, ואת היתרה הם נדרשים לשלם תוך כחודשיים בשני תשלומים - של 11 מיליון שקל עד סוף נובמבר ושל 57 מיליון שקל עד סוף השנה.

כ-15 מיליון שקל מהסכום הכולל מתוכננים להיות משולמים ממקורותיה העצמיים של שיראור, שכבר שילמה את מלוא התשלום הראשון, ו-4 מיליון שקל נוספים תשלם אורן השקעות.

את יתרת הסכום מתכננות השתיים (אורן ושיראור) לשלם באופן שווה באמצעות הלוואה בנקאית, ומעניין יהיה לראות מאיזה מוסד פיננסי יצליחו החברות לגייס את ההון הנדרש, על רקע המצב המורכב שבו נמצא מגנזי, שנחקר בחודשים האחרונים בחשדות לביצוע עבירות מס, הלבנת הון ועבירות נוספות.

חלק מפרויקט של 3 מתחמים

הקרקע המדוברת היא חלק מפרויקט של שלושה מתחמים סמוכים שיצאו למכרז על-ידי מינהל מקרקעי ישראל לפני כשש שנים, ואשר באחד מהם זכתה אאורה, ועליו הקימה כ-250 דירות שאותן אכלסה כבר לפני כשנתיים. באורן השקעות ציינו, כי השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם קבלת אישורים שונים מרשות מקרקעי ישראל, מרשות המסים, מהרשות המקומית ומהוועדה לתכנון ובנייה.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה זינקו הכנסותיה של אורן השקעות ביותר מ-40% ל-72 מיליון שקל, בעיקר בזכות צמיחה בעבודות בחוזי הקמה ודמי ניהול, אולם עלייה בהפסדים שרשמה מפרויקט לוגאנו, שאותו היא רוכשת כעת, לצד עלייה בהוצאות המימון, צימקו את רווחי מחצית השנה שלה ב-85% לפחות מ-600 אלף שקל.

בחודש יוני האחרון הודיעו פרקליטות מיסוי וכלכלה ורשות ההגבלים העסקיים למגנזי ולמעורבים נוספים, כי הם שוקלים להגיש נגדם כתב אישום, בכפוף לשימוע, בפרשת "תיאום המחירים" במכרזי בנייה, תשתית ורכש בעיריית שוהם. המדינה תפסה לצורכי חילוט - במסגרת הפרשה - נכסים בהיקף עצום של כ-100 מיליון שקל שהחזיק מגנזי (אשר פנה בהמשך בבקשה לשחררם), ובתוכם כ-64 מיליון שקל, יאכטה, רכבי יוקרה, מגרשים ונכסים, קופות גמל, קרנות השתלמות וני"ע.

טרם הפרשה הנוכחית, נעצר מגנזי לפני יותר משנה בפרשת השחיתות לכאורה במועצה האזורית מטה יהודה, אז נבדקו חשדות שנגעו לראש המועצה, משה דדון, בעניין מתן שוחד, מרמה ועבירות מס.